مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

معرفی 10 نسل جذاب از خودروی هوندا سیویک

در این نوشتار قصد داریم تا شما عزیزان را با تاریخچه‌ای از خودروی ژاپنی هوندا سیویک جذاب، از ابتدای دهه 70 میلادی تاکنون آشنا کنیم.

هوندا سیویک، یکی از موفق‌ترین خودروهای کوچکی است که تاکنون در تاریخ این صنعت وجود داشته‌اند. خودرویی که توانست در سال 2017، با فروشی بیش از 377,000، در کشور آمریکا، جزء پرفروش‌ترین خودروهای این کشور قرار بگیرد.

اما این خودرو، چیزی بیشتر از یک فروش قابل‌توجه و عالی را در خود جای‌داده است. هوندا سیویک که در کلاس سدان جای می‌گیرد، در طول 45 سال از تولید خود، در قالب 10 نسل متفاوت تولید و عرضه‌شده است.

با چرخان باشید تا با این 10 نسل شگفت‌انگیز بیشتر آشنا شوید:

نسل اول: 1979-1972

نسل اول این ژاپنی تازه‌وارد که در دهه 70 میلادی رونمایی شد، در دو نسخه به مشتریان عرضه شد. یکی نسخه 3 درب هاچبک و دیگری نیز نسخه 5 درب سدان بودند. خودرویی با چرخ‌های بسیار کوچک 12 اینچی، تایرهای رادیال، تهویه مطبوع، جعبه‌دنده 2 سرعته خودکار و یک برف‌پاک‌کن عقبی برای نسخه هاچبک که جزء آپشن های آن محسوب می‌شدند.

قیمت اولین نسل سیویک از 1,415 دلار شروع‌شده بود.

نسل دوم: 1983-1979

نسل دوم سیویک، موفقیتی به‌مراتب بیشتر از نسل اول خود کسب کرد. فاصله محوری، حدود 5 سانتی‌متر بلندتر شده و هر دو موتور 1.3 و 1.5 لیتری آن، اکنون از فن‌آوری CVCC (تحریق کنترل‌شده ترکیبی حلقوی) استفاده کرده که در سال 1975، معرفی‌شده بود.

همچنین، این سیویک جدید در کلاس‌های متفاوت‌تری نیز به تولید رسید. به‌طوری‌که نسخه‌های 3 درب در هاچبک، 4 درب سدان، 5 درب هاچبک و 5 درب واگن، در دسترس مشتریان خود بودند.

نسل سوم: 1987-1983

تا اواسط دهه 80 میلادی، سیویک از یک خودروی معمولی به یک خودروی اصلی برای شرکت هوندا تبدیل شد. نسخه 5 درب هاچبک و واگن با یکدیگر ترکیب‌شده و نسخه‌ای بانام Wagovan را به وجود آوردند که ازنظر فاصله محوری، چیزی حدود 13 سانتی‌متر کشیده‌تر از نسل قبلی خود بود.

خودرویی که اکنون، با موتور استاندارد 1.5 لیتری به مرحله تولید رسیده بود.

نسل چهارم:1991-1987

در سال 1987 هوندا، خودروی سیویک خود را به‌صورت کلی بازطراحی کرد. البته هنوز طرح جعبه مانند نسل قبلی خود را حفظ کرده بود ولی این بار با 4 تریم متفاوت CRX,HF.DX و Si، رونمایی شد. قلب تپنده نسل چهارم سیویک، مجهز به سیستم تزریق سوخت الکترونیکی شده بود که در مصرف بهینه‌تر خودرو کمک شایانی می‌کرد.

نسل پنجم: 1995-1992

نسل پنجم این خودروی ژاپنی که در طول حدود 4 سال به تولید رسید را می‌توان نسلی دانست که بیشترین تغییر را به خود دیده بود. در این نسل جدید، به‌جای ظاهر جعبه مانند نسل‌های قبلی، شاهد طراحی نرم‌تر و در اصطلاح، صیقلی‌تری هستیم.

نسل پنجم سیویک، اکنون از تمامی اجداد خود کشیده‌تر بوده و به‌عنوان یک «افسانه تیونینگ» از طرف هوندا، قلمداد می‌شود.

نسل ششم: 2000-1996

نسل ششم سیویک، تفاوت‌های چندانی با نسل پنجم خود در طراحی خارجی نداشت. همان سطح صاف، با طراحی آئرودینامیک که از نسل پنجم به ارث برده، در نسل ششم نیز به چشم می‌خورند؛ اما چراغ‌های جلو و عقبی نسبت به نسل پنجم مدرن‌تر و جذاب‌تر شده و ظاهر بهتری را به طراحی کلی خودرو بخشیده‌اند.

نسل هفتم: 2005-2001

هفتمین نسل از سیویک، در سال 200 رونمایی شد. نسلی که ازلحاظ کشیدگی و طول بدنه، مشابه نسل قبلی خود بوده اما به لطف طراحی بهتر، فضای بیشتری در داخل کابین برای سرنشینان فراهم‌شده است. طراحی که سیویک را به سمت کلاس کامپکت (Compact)، هل داده است. هوندا این نسل را در 4 نسخه متفاوت DX,LX,EX و HX به تولید رساند که نسخه کوپه آن، تنها در ژاپن به دست مشتریان رسید.

نسل هشتم:2011-2006

تنها پس از گذشتن 5 سال از معرفی نسل ششم سیویک، نسل هشتم آن رونمایی شد. خودرویی که در ابتدا، در کشور ایالات‌متحده برای فروش آماده شد، با دو پلتفرم متفاوت برای نسخه سدان و کوپه بعلاوه یک نسخه هاچبک مخصوص بازار اروپا، به تولید رسید.

جالب است بدانید که تا سال 2006، تعداد 16.5 میلیون نسخه سیویک در سراسر جهان به فروش رفت که 7.3 میلیون از آن‌ها، تنها در کشور آمریکا به فروش رفته بودند.

نسل نهم: 2015-2012

باسابقه حدودی 40 سال حضور سیویک در بازارهای جهانی، نسل نهم با طراحی جذاب و مدرن و با بهینه‌ترین ضریب آئرودینامیک، به تولید رسید. این نسل در دو نسخه سدان و کوپه به تولید رسید و جزء خودروهایی بود که از فن‌آوری جدید و مدرن Eco Assist، هوندا بهره برده بودند.

نسل دهم: از سال 2016 تاکنون

در طول 45 سالی که از ابتدای معرفی و تولید این خودرو ژاپنی جذاب و موفق تاکنون می‌گذرد، هوندا سیویک هنوز زنده بوده و باقدرت هرچه‌تمام‌تر در حال رقابت با رقیبان خود در بازارهای جهانی است. نسل دهم سیویک در سال 2015 رونمایی شد.

خودرویی که بر روی پلتفرم جدید و جهانی کامپکت هوندا سوار شده و در نسخه‌های سدان، کوپه و هاچبک، به مرحله تولید رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا