مکمل بنزین
خبر

معرفی آئودی SQ8 جدید

آئودی این روزها خودروهای جذابی را برای بازار آماده می‌کند و توانسته عاشقان زیادی را برای برند خود جذب کند. نسل جدید خودروهای این برند بر مبنای تکنولوژی‌های جدید، مخصوصا موتورهای الکتریکی روانه بازار می‌شوند و اکنون نوبت به مدل جدید SQ8 رسیده است. در سال گذشته، پس از یک ویدئو جاسوسی، نسل جدید SQ8 شکار شد که پرچمدار خانواده Q8 نام گرفت.

انتظارات از این محصول بسیار بالا بود و آئودی نیز به تمام انتظارات پاسخ مثبت داد و در ظاهر و باطن، یک محصول فوق‌العاده را روانه بازار خواهد است. در نمای خارجی، Audi SQ8 دارای یک ظاهر طراحی شده براساس مدل کوپه Q8 است، اما بخش‌های جدید بسیار متنوع و جدیدی دارد که باعث متحول شدن آن شده است.

این خودرو از یک موتور 4.0 لیتری دیزلی V8 با دو توربوشارژربهره می‌برد که توانایی تولید قدرت 429 اسب بخار (320 کیلووات) و گشتاور 664 پوند (900 نیوتن متر) را دارد و به یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته و سیستم چهارچرخ متحرک مجهز شده است. همچنین SQ8 به یک سیستم هیبریدی مجهز شده تا بخشی از انرژی خودرو را تامین کند و در سرعت‌های پایین، پاسخگوی خودرو باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که شتاب صفر تا 100 این خودرو4.8 ثانیه است و این فوق‌العاده خوب محسوب می‌شود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا