مکمل بنزین
خبرداخلی

قطعات یدکی مشکل جدید خودروهای چینی گران‌قیمت!

خودروهای چینی که زمانی برای دسترسی مردم ایران به خودروهای آپشن‌دار و البته ارزان وارد بازار کشورمان شدند تا نیاز مردمی که به خودروهای لوکس خارجی را نداشتند، تامین نمایند ولی حالا به تنهایی به خودروهای لوکسی تبدیل شده‌اند که البته از دسترس خرید مردم خارج شده و از سوی دیگر دسترسی به قطعات یدکی این خودروها نیز سخت شده و با توجه به وضعیت فعلی موجود کشورف عملا کمیاب گردد.

به گزارش چرخان، بازار خودروهای چینی همانند بازار خودروهای داخلی و البته بازار خودروهای خارجی با کیفیت دچار رکود بوده و شرکت‌های مونتاژکننده یا واردکننده خودروهای مذکور باعث شده تا مردم نیز روی خوشی نسبت به این خودروها نشان ندهند ولی حالا واقعیت این است که قیمت این خودروها به اعدادی نزدیک شده است که تا همین دو سال پیش می‌توانستیم به خودروهای روز دنیا از برندهای معروفی مثل رنو، تویوتا،هیوندای و … فکر کرد ولی حالا خودروهای بی کیفیت چینی نصیب همچین بودجه‌ای می‌شود!

خودروهای چینی فیس‌ لیفت‌های چینی‌مشاهدات از بازار خودروهای چینی نشان می‌دهد که علاوه بر قیمت بالای این خودروها، حالا مشکل اصلی خریداران و دارندگان این خودروها قطعات یدکی است که به در نایابی تبدیل شده است که البته با قیمت‌های بسیار بالا قابل تهیه بوده و صاحبان خودروهایی که برای داشتن یک خودروی با کیفیت دست به جیب شده بودند، به مشکل انداخته است.

متاسفانه وضعیت فعلی خودروهای چینی به گونه ایست که در بسیاری از این موارد پس از چند کیلومتر رانندگی اشکالات این خودروها بیرون زده و آپشن‌های پرطمطراق این خودروها جلوه خودشان را از دست می‌دهند! از سوی دیگر اینکه سازندگان خودروهای مذکور به قدری از کیفیت این خودروها می‌کاهند که گویی وسایلی را به دست مردم می‌رسانند که قرار است صرفا یکبار مصرف شده و دور ریخته شوند!

خودروهای چینیعلیرغم اینکه مشکلات خودروهای مذکور بارها به مشتریان اطلاع داده می‌شود و ایرادات آن در سایت‌های مختلف علی الخصوص چرخان اطلاع رسانی می‌گردد، اما آپشن‌های چشمگیر این خودروها باعث می‌شود تا علیرغم وجود خودروهای با کیفیت داخلی و یا امکان خرید خودروهای دست دوم برندهای معتبر، دست به خریدی زده شود که صرفا چند وقتی را به میل مالک خودرو وقت می‌گذراند.

مالکان خودروهای چینی این روزها در به در دنبال قطعات یدکی اصل هستند و از این تعمیرگاه به آن تعمیرگاه می‌روند تا شاید گشایشی حاصل شده و مشکل خودرویشان را حل کنند. از سوی دیگر بعضی از واردکنندگان قطعات یدکی خودرو نیز برای کاهش هزینه‌ها و به صرفه شدن فعالیت اقتصادیشان اقدام به واردات قطعات غیر اصل می‌کنند و از این طریق صرفا ضرر هنگفتی به مالکان خودروهای چینی وارد می‌کنند.

فیس‌ لیفت‌های چینی‌متاسفانه با وضعیتی روبرو هستیم که خودروسازان چینی با توجه به شرایط کشورمان امکان داخلی سازی قطعات را نیز فراهم نمی‌کنند و عملا جلوی این اتفاق را می‌گیرند تا وابستگی خودروسازان داخلی به این شرکت‌ها حفظ شود! از سوی دیگر اینکه همین قطعات نصف و نیمه چندماهه نیز با معطلی بسیار زیاد به تعمیرگاه‌های کشور می‌رسد که باعث شده تا خودروهای زیادی برای دسترسی به این قطعات دچار مشکل شوند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا