مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت خودرو در تابستان 98 رکورد کاهش را خواهد زد؟

قیمت خودرو در تابستان سال گذشته شروع به افزایش کرد و رکوردهای عجیبی را در این فصل ثبت کرد و در پاییز شروع به کاهش رفت و در زمستان نیز نوساناتی وجود داشت. از سوی دیگر در بهار 98 نیز روند صعودی قیمت‌ها بازگشت و چند هفته ایست که شاهد افت قیمت خودرو هستیم ولی خبرها حاکی از این است که تابستان 98 به گونه دیگری رقم خواهد خورد.

به گزارش چرخان، شواهد از بازار خودرو نشان می‌دهد که اکثر فعالان بازار به روند نزولی قیمت خودرو بیشتر از روند صعودی احتمالی امید دارند و به همین دلیل شاهد عرضه بالای خودرو هستیم ولی این روند کاهشی دلایل مختلفی دارد که از جمله آن عرضه قریب الوقوع حدود 200 هزار خودرو در دو ماه آینده است که این اطلاعات از سوی مسئولین علی الخصوص نمایندگان مجلس تایید شده است.

خودروسازان که علیرغم تولید این مقدار از خودرو در ماه‌های گذشته با مشکل تجاری سازی آنها روبرو هستند، حالا با تامین قطعات لازم و حمایت‌های انجام شده از سوی وزارت صنعت و مجلس شورای اسلامی، به نظر می‌رسد که تولید و تجاری سازی خودروهای خودروسازان به زودی انجام خواهد شد و مشکل کمبود عرضه در بازار تا حدود زیادی رفع خواهد شد.

گفتنی است که خودروسازان در روزهای اخیر با فروش اقساطی محصولاتشان و همچنین تحویل فوری این محصولات تا حدود زیادی در متعادل کردن بازار نقش بازی کرده و از سوی دیگر با کنترل فعالیت دلالان در بازار شاهد این موضوع هستیم که جوسازی‌های فروردین 98 تکرار نمی‌شود.

با این حال به نظر می‌رسد که رکورد کاهش قیمت در تابستان سال 98 به ثبت خواهد رسید و روند کاهشی قیمت در صورت عدم ایجاد مشکل جدید سرعت زیادی به خود خواهد گرفت و احتمالا نوسانات یکسال اخیر به طور کلی از بازار کشور کنار خواهد رفت.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا