مکمل بنزین
خبرداخلی

آیا زور سازمان استاندارد به حذف خودروهای پرتیراژ خودروسازان می‌رسد؟

مدتهاست که بحث اجرایی شدن استانداردهای 85گانه به یک بحث داغ در صنعت خودروسازی تبدیل شده و عملا با توجه به اتفاقات رخ داده در این صنعت و تحریم‌های پیش آمده به معضل حل نشده در این صنعت رسیده‌ایم که مشخص نیست آیا زور سازمان استاندارد به خودروسازان خواهد رسید و این استانداردهای 85 گانه در مورد همه خودروها موثر خواهد بود یا خیر؟

به گزارش چرخان، نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت اجرایی استانداردهای 85 گانه در صنعت خودروسازی و همکاری خودروسازان گفت: طبق مصوبات صورت گرفته در این زمینه مقرر شده اطلاعات از سازمان‌های مربوطه دریافت و گزارش‌های لازم تدوین و ارائه شود.

وی ادامه داد: ما این گزارش را آماده کردیم و به زودی به شورای استاندارد ارائه خواهیم کرد و نحوه اجرا کردن و عملیاتی نمودن این استانداردها را معین می‌نماییم. این سیاست ملغی نشده است و به صورت جدی برای اجرای آن تاکید می‌کنیم. هنوز در مورد خودروهایی که بایستی از رده خارج شوند تصمیم گیری نشده و مشخص نشده است ولی به هر حال تولید بعضی از خودروها متوقف خواهد شد.

رییس سازمان ملی استاندارد در ادامه به موضوع تعویق اجرا کردن 22 استاندارد باقیمانده از استانداردهای 85گانه گفت: با توجه به تحریم‌ها و مشکلات صنعت خودروسازی کشور تصمیم بر این شد که علیرغم مصوب شدن اجرا نمود این سیاست‌ها در دی ماه 97 ولی این اتفاق به دلیل مذکور اتفاق نیفتاد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا