مکمل بنزین
تحلیلیخبر

وضعیت بازار خودرو به نفع خریداران؛ کاهش قیمت بیشتر در راه است؟

وضعیت بازار خودرو به گواه بسیاری از فعالان بازار رو به سمتی است که عملا خریداران با قدرت بیشتری در معامله حاضر می‌شوند و در حقیقت قیمتی نهایی می‌شود که باب میل وی بوده و فروشندگان که با کاهش قابل توجه قیمت محصولاتشان روبرو بودند، به دلیل ترس از کاهش بیشتر قیمت‌ها سریع‌تر راضی به معامله با قیمتی می‌شوند که خریدار پیشنهاد می‌دهد.

به گزارش چرخان، مشاهدات از بازار خودرو نشان می‌دهد که نسبت به فروردین و اردیبهشت ماه عملا روند نزولی البته کندی در بازار وجود دارد که به طور کلی حضور خریدار در آن کمتر شده و فروشندگان زیادی در بازار حضور دارند و از سوی دیگر اینکه کاهش قیمت خودرو نیز به نحوه‌ایست که خریدار جدی با پیدا کردن فروشنده واقعی، امکان اخذ تخفیف خوبی را پیدا کرده است.

خودروهای داخلی بازار خودروولی با این وجود می‌توان گفت که جو بازار به سمتی است که خریداران انتظار کاهش قیمت بیشتر خودرو را دارند و به همین دلیل تمایل چندانی به معامله در بازار خودرو وجود ندارد. از سوی دیگر اینکه شایعات موجود در مورد اقدامات وزارت صنعت و خودروسازان باعث شده تا دلالان نیز دست به کار شده و خودروهای احتکار کرده را وارد بازار نمایند که خود همین موضوع به این روند کاهشی قیمت، کمک نموده است.

از جمله مواردی که باعث شده تا دلالان به تکاپو بیفتند فروش خودروهای ناقصی است که در انبار خودروسازان دپو شده و یقینا آنها به خوبی می‌دانند که این متر و معیار دقیقی برای سنجش وضعیت بازار است چرا که درست از زمانی این گرانی‌ها شروع شد که دو خودروساز بزرگ کشورمان به جای روانه کردن خودرو به بازار، اقدام به انبار کردن خودروهایی کردند که مدعی ناقص بودنشان شدند و تعادل را در بازار بهم زدند.

خودروهای داخلی بازار خودرواز دلایل دیگری که برای این وضعیت گفته می‌شود این است که جذابیت بازار خودرو برای دلالی و کسب سود بسیار کم شده و با توجه به ضرر بسیاری از افراد تازه کار در این زمینه، عرضه خودرو بالا رفته که موجب کاهش قیمت نیز شده است. همچنین کمک‌های وزارت صنعت و مجلس به خودروسازان باعث شده تا این شرکت‌ها بتوانند با عرضه شرایط فروش اقساطی نیاز واقعی بازار را تا حدود زیادی تامین کرده و بازار را خالی از خریدارانی بکند که برای مصرف به آن مراجعه می‌کنند.

گشت و گذار اندکی در بازار نشان می‌دهد که اندک خریداران حاضر در بازار نیز به امید کاهش قیمت خودرو وارد بازار می‌شوند و صرفا به دنبال گلچین کردن خودروهایی هستند که تا همین دوماه پیش نزدیک شدن بهشان به یک آرزوی محال برای مصرف کننده تبدیل شده بود.

خودروهای داخلیالبته مردم دلایل دیگری را نیز برای این موضوع مطرح می‌کنند که از جمله آن می‌توان به موضوع قدرت خرید مردم اشاره کرد. این دسته از افراد می‌گویند که قدرت خرید کارمند و کارگر برای خرید پراید 45 و 50 میلیون تومانی کافی نیست و عملا مردم با توجه به هزینه‌های بالای زندگی، دست خالی شده‌اند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. به نظر من که دلار قیمتش چه بالا چ پایین بشه.باز قیمت کالا ها همین جور بالا میره

  2. زمان گذشت و شاهد بالا رفتن قدرت خرید مردم بودیم 😐
    هیچ منطقی برای این رشد فزاینده وجود نداره
    قطعات در بازار کم میشن یا ناموجود هستن , خودروهای وارداتی که نگم براتون دیگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا