مکمل بنزین
خبرداخلی

نقدینگی از بازار خودرو خارج شد؛ تب دلالان فروکش کرد!

خرید و فروش در بازار خودرو به شدت کاهش یافته و آمارهای مربوط به شماره گذاری خودرو نیز نشان دهنده همین موضوع بوده است. شواهد از بازار خودرو نشان می‌دهد که تب و تاب معاملات هیجانی در بازار به شدت کاهش یافته و عملا دلالان نیز به همین دلیل مجبور به کاهش قیمت خودرو شده‌اند که این کاهش البته با شیب بسیار اندکی در حال عملیاتی شدن است ولی واقعیت کاهشی بودن بازار، واقعیتی انکار ناپذیر است.

به گزارش چرخان، مشاهدات از بازار نشان می‌دهد که تب خرید و فروش خودروهای داخلی و البته خارجی کاهش یافته و فروش بسیاری از محصولات خودروسازان کاهش یافته و عملا خرید و فروش خاصی در این خودروها صورت نمی‌گیرد و اندک معاملات به خودروهایی مربوط می‌شود که قدرت خریدار در آنها بیشتر از سایرین است.

خودروهای داخلی بازار خودروکارشناسان بازار خودرو پیرامون علت این کاهش، دلایل زیادی مطرح می‌کنند ولی نکته جالب در مورد این بازار انتظاری است که خریداران می‌کشند و به دنبال کاهش هر چه بیشتر قیمت خودرو در بازار هستند و باید دید که این روند کاهشی تا چه میزان ادامه دار خواهد بود.

اگر بخواهیم گزارش جداگانه‌ای را پیرامون وضعیت تولید و فروش محصولات خودروسازان داشته باشیم، بازار نسبت به محصولات مونتاژی خودروسازان کماکان  استقبال فراوانی داشته و البته خودروهای داخلی قصه متفاوتی داشته و عملا این خودروها در بازار با کاهش تقاضای شدیدی روبرو شده‌اند.

برگ سبز خودرو ازار خودروی عراق تنظیم سند خودرو داخلیاز جمله دلایلی که برای کاهش قیمت در بازار خودرو مطرح می‌شود، مساله نرخ ارز است که با کاهش نسبی قیمت دلار در بازار عملا بازار نیز به دنبال کاهش و وفق داده شدن قیمت خودرو با کاهش قیمت دلار هستند که البته ارتباط مستقیم و آنچنان سریعی بین تولید و عرضه خودرو نیست ولی این بهم پیوستگی در بازار به شدت مشهود است.

از دیگر دلایلی که پیرامون کاهش قیمت در بازار خودرو محسوب می‌شود، بحث تکمیل خودروهای ناقصی بود که توسط خودروسازان رسانه‌ای شد و از سوی دیگر وزارت صنعت نیز برای تکمیل و روانه کردن این خودروها به بازار پافشاری کرده و مصرانه به دنبال این اتفاق بود که باعث شد عرضه در بازار اضافه شود و دلالان نیز از ترس متضرر شدن دست به عرضه گسترده محصولاتشان کردند که همین موضوع نیز منجر به کاهش قیمت‌ها شد.

خودروهای داخلی خودروقصه در بازار خودروهای وارداتی نیز مدت‌هاست که به همین منوال بوده و البته علیرغم این اتفاق شاهد افزایش و کاهش قیمت‌ها هستیم که برخلاف بازار خودروهای داخلی این کسادی بازار منجر به کاهش قیمت نمی‌شود ولی در این بازار نیز اخبار و شایعات نقش بسیار مهمی در روند قیمتی داشته است. به طور مثال ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک که چیزی در حدود 10 هزار خودرو را شامل می‌شود، تیر خلاصی است که به گفته کارشناسان بازار خودرو چیزی در حدود 30 درصد در قیمت خودروهای خارجی موثر خواهد بود.

به طور کلی باید گفت که عرضه خودرو توسط خودروسازان در بازار خودروهای داخلی که این روزها به شدت مشغول فروش اقساطی محصولاتشان هستند، و از سوی دیگر ترخیص خودروهای خارجی باقیمانده در گمرک منجر به کاهشی شدن بیشتر روند قیمت خودروها در بازار خودرو خواهد شد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا