مکمل بنزین
خبرداخلی

جزئیاتی از ورود سانگ یانگ رکستون 2018 به ایران + عکس

بازار خودروهای خارجی که تا همین اسفندماه سال 96 از رونق فراوانی روبرو بود و به صورت روزانه خبرهای جالبی از آن شنیده میشد و برندهای بزرگ شرقی و غربی برای حضور در کشورمان رقابت می‌کردند، حالا محدود به خبر حضور محدود سانگ یانگ رکستون 2018 شده است که شاید اگر بحث تحریم‌ها در میان نبود، از استقبال خوبی برخوردار میشد.

به گزارش چرخان، پس از مدت‌ها و مشکلات فراوانی که بر سر راه ترخیص خودروهای خارجی وجود داشت و عملا شرکت‌های واردکننده خودروهای خارجی با مشکلات زیادی روبرو بودند، حالا کمی اوضاع فرق کرده و خبرها حاکی از آن است که تعداد محدودی از سفارشات مربوط به سانگ یانگ رکستون 2018 ترخیص شده و به دست مشتریان رسیده است.

سانگ یانگ رکستون 2018خرداد ماه سال گذشته که اوج بهم ریختگی بازار خودروهای وارداتی بود و سرانجام در 31 خرداد شاهد ممنوعیت واردات بودیم، عملا شرکت‌های مختلفی را دچار مشکل کرد و باعث شد تا اعتبار بسیاری از این شرکت‌ها نزد مردم از بین برود ولی به هر حال این مشکلی بود که نه تنها باعث تعطیلی بسیاری از واحدهای شرکت‌های واردکننده شد، بلکه دست مردم را از دسترسی به خودروهای خریداری شده‌شان کوتاه کرد.

از جمله مشکلاتی که در این شرکت‌ها شاهد بودیم بحث شکایاتی بود که توسط مشتریان صورت گرفت و البته که شرکت‌ها تا حدود زیادی تقصیری در این وضعیت نداشتند ولی حساب آنها بسته شد و با مشکلات مالی نیز روبرو شدند! از سوی دیگر مصوبه دی ماه سال گذشته هیات دولت نیز به قدری مبهم بود که نتوانست کمک خاصی به شرکت‌ها نماید و البته مصوبه اجرایی آن بعدها اعلام شد و اواخر خردادماه بود که کمی در این امر تسریع شد.

شاید بدشانس‌ترین شرکت در این زمینه رامک خودرو بود که علیرغم تمامی اقدامات لازم برای واردات و مدیریت درست اوضاع، به پرشاکی‌ترین شرکت تبدیل شد و البته با تلاش‌های فراوانی که انجام داد موفق شد تا خودروهای خود را از سری سانگ یانگ رکستون 2018 آزاد کرده و به دست مشتریان برساند.

این خودروها در حالی با قیمت‌های به نسبت معقول تر توسط رامک خودرو به مشتریان تحویل داده شده‌اند که در حال حاضر شاهد قیمت 1 میلیارد تا 1 میلیارد و 100 میلیون تومانی آنها در بازار هستیم و باید دید که آیا حمایتی از سوی دولت یا نهادهای ذیربط برای این شرکت های وارد کننده انجام می‌شود یا به قول معروف قربانی اقدامات دولت خواهد شد چرا که در حال حاضر دولت به مابه التفاوت نرخ ارز خود رسیده و مردم نیز با سود بسیار خوبی در حال فروش سانگ یانگ رکستون 2018 هستند و این شرکت خودروساز است که با ضررهای سنگینی روبرو شده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام. چرا رامک خودرو در مورد تیوولی چیزی نمیگوید؟ که بعد از گذشت بیش از دوسال از دریافت پول این خودرو از مشتری حال با قیمت گذاری مجدد حتی بالاتر از بازار ازاد با زورگویی هر چه تمامتر مشتری را مجبور به پرداخت مجدد نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا