مکمل بنزین
رپورتاژ

دلایل محبوبیت سیتروئن c5 در ایران

بدون شک خودروهای فرانسوی در ایران جایگاه مستحکمی دارند که تا سال‌ها دست نیافتنی خواهد بود. پژو و محصولاتش برای سال‌ها در ایران سلطنت کرده‌اند و علاوه بر آن رنو و سیتروئن نیز محصولات پرفروشی در ایران داشته‌اند. در این بین سیتروئن c5 شاید جزو محبوب‌ترین فرانسوی‌های بازار ایران نباشد، اما بعد از ورود نسل دومش به ایران توانست با ظاهر جذاب و امکانات مناسبی که داشت خیلی از افراد را به خود علاقه‎مند کند. دلایل زیادی برای محبوبیت این خودرو وجود دارد و باعث شده است حتی بعد از گذشت مدت زمان طولانی از توقف واردات این خودرو به ایران، بازار خرید و فروش سیتروئن c5 همچنان پرطرفدار باقی بماند. ما در این مقاله سعی می‌کنیم با دلایل محبوبیت سیتروئن c5 در ایران آشنا شویم و دلیل موفقیت نسبی آن را در بازار بررسی کنیم.

طراحی جذاب و کیفیت ساخت بالا
سیتروئن c5 زمانی که در نسل اول وارد ایران شد به هیچ عنوان از لحاظ ظاهری نمی‌توانست نظر ایرانیان را به خود جلب کند. طراحی خودرو در همان زمان عرضه نیز قدیمی به نظر می‌رسید و هماهنگی خوبی بین بخش‌های مختلف خودرو دیده نمی‌شد. چراغ‌های کشیده به سبک زانتیا آن قدر بد طراحی شده بودند که کمتر کسی می‌توانست از ظاهر این خودرو راضی باشد. اما نسل دوم این خودرو طراحی بسیار خوبی داشت تا جایی که آن را با خودروهای آلمانی هم نسلش مقایسه می‌کردند. کیفیت ساخت بالای محصولات سیتروئن نیز سال‌ها است به اثبات رسیده و کیفیت بالای قطعات و ماندگاری آن‌ها از نکات مثبت این خودرو است.


رانندگی نرم و لذت بخش

سیتروئن c5 با موتور 2 لیتری 4 سیلندر خود که توانایی تولید 140 اسب بخار را داشت عملکرد بسیار خوبی از خود به جای گذاشته است. موتور این خودرو نسبت به زانتیا قوی‌تر و سرحال‌تر است و ترکیب قدرتمندی با گیربکس اتوماتیک 4 سرعته ایجاد کرده است. این گیربکس امکان انتخاب 3 حالت رانندگی اسپرت، برفی و اکو را نیز در اختیار راننده قرار می‌دهد. عملکرد فنی خوب خودرو در شتاب 10 ثانیه‌ای و مصرف سوخت 8 لیتری آن دیده می‌شود. علاوه بر این قابلیت تنظیم ارتفاع خودکار که از زانتیا به سیتروئن c5 به ارث رسیده است نیز به نرم‌تر شدن رانندگی این خودرو کمک زیادی کرده است. در مجموع یکی از عواملی که فروش سیتروئن c5 را تضمین می‌کرد همین رانندگی نرم و لذت بخش آن است.

ایمنی سطح بالا
در زمانی که هنوز مسئله اصلی بسیاری از خودروهای داخلی نصب حداقل دو ایربگ برای سر نشینان جلو بود، سیتروئن c5 با 7 ایربگ به بازار عرضه شد. حتی خودروهای سطح بالای آن زمان یعنی تویوتا کمری و هیوندای سانتافه نیز 6 ایربگ داشتند. علاوه بر این شاسی محکم و مقاوم در مقابل ضربات حاصل از تصادف هم یکی دیگر از عواملی است که سطح ایمنی سیتروئن c5 را افزایش می‌دهد. به این ترتیب افرادی که ایمنی خود و خانواده را در اولویت قرار می‌دهند بیشتر به خرید سیتروئن c5 علاقه نشان می‌دهند.

امکانات رفاهی خوب در مقایسه با رقبا
سیتروئن c5 در نسل دوم به امکانات رفاهی بسیار خوبی نیز مجهز شده است. سیستم‌های کمکی راننده مانند کروز کنترل، کنترل کشش، کنترل پایداری و تنظیم ارتفاع اتومات به همراه سنسور جلو و عقب به رانندگی راحت‌تر پشت فرمان این خودرو کمک زیادی کرده‌اند. علاوه بر این امکاناتی مانند دیلایت، اتولایت، گردش چراغ‌ها و چراغ شور، چراغ‌های زنون، نورپردازی داخلی، فرمان برقی 4 حالته با روکش چرم، دکمه‌های کنترلی و حساس به سرعت، تهویه اتومات دوگانه، صندلی‌های جلو با تنظیم 6 حالته و روکش چرم، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشو برقی به همراه گرم کن و سانروف لیست بلند بالایی از امکانات را شامل می‌شوند.

قیمت دست دوم مناسب
قیمت سیتروئن c5 در سایت دیوار از 120 تا 480 میلیون تومان است. به این ترتیب شما می‌توانید به راحتی از بر اساس نیاز خود از بین آگهی‌های فروش سیتروئن c5 یکی را انتخاب کنید. از آن جایی که معمولاً خودروهای دست دوم نیاز به بررسی دقیق‌تری دارند پیشنهاد می‌کنیم از امکان تماس مستقیم با صاحب خودرو در سایت دیوار استفاده کنید. هر چند در مجموع به دلیل کیفیت ساخت بالا وقطعات با کیفیت، سیتروئن c5 های موجود در ایران معمولاً از لحاظ فنی شرایط خوبی دارند و می‌توانند انتخاب‌های بسیار بهتری نسبت به رقبا و حتی خودروهای چینی هم قیمت در بازار باشند.

منبع: ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا