مکمل بنزین
خبر

تویوتا یاریس هاچبک 2020،ارزان تر از آنچه که انتظارش می رفت!

پس‌ازآنکه تویوتا تصمیم گرفت تولید نسخه قدیمی یاریس را در سال 2019 متوقف کرده و خودرویی با طراحی جدید را ارائه دهد، در ماه آوریل همین سال 2019 یعنی حدود 4 ماه پیش‌ازاین خودروی جدید خود رونمایی کرده بود.

تویوتا یاریس 2020 که بر پایه پلتفرم مزدا 2 تولیدشده است، با بدنه‌ای در کلاس ساب کامپکت به میدان آمده و در کنار قدرت خوب فرمان پذیری، دارای بدنه‌ای با مؤلفه‌های برجسته و پرشیب بوده که تویوتا در جدیدترین نسخه از آن، کابین خودرو را نیز با تغییرات خوبی همراه کرده است.

اما آن چیزی که در زمان معرفی اولیه و رسمی یاریس 2020 در پرده‌ای از ابهام باقی‌مانده بود همان بحث برچسب قیمتی این خودروی ژاپنی بود که معلوم نبود تویوتا می‌خواهد با چه قیمتی آن را تولید کرده و به مشتریانش عرضه کند. اگرچه تویوتا یاریس 2020، در نسخه‌های هاچبک و سدان عرضه‌شده که هر یک دارای برچسب‌های قیمتی متفاوتی هستند اما تویوتا در این بحث، رویکردی کاملاً متفاوت در کلاس هاچبک یاریس در نظر گرفته به‌طوری‌که قیمت آن، بیشتر از نسخه سدان نخواهد بود.

به‌طوری‌که نسخه هاچبک LE 2020 باقیمت پایه 18,750 دلار شروع‌شده و در نسخه پیشرفته‌تر با تریم XLE نیز به 19,705 دلار می‌رسد. هردوی این قیمت‌ها شامل هزینه‌ی ارسال برای مشتری نیز بوده که درست با نسخه‌های سدان یاریس 2020، برابری می‌کنند.

اما تویوتا یک توضیح کاملاً منطقی برای استراتژی قیمتی خود در این زمینه دارد. طبق گفته‌های این شرکت، ازآنجایی‌که در نسخه‌های LE و XLE، شاهد شاخصه‌های طراحی یکسانی در بدنه خودرو هستیم پس دلیلی برای تفاوت قیمتی زیاد در بین این دو نسخه دیده نمی‌شود. هدف تویوتا، انتخاب نسخه مناسب توسط مشتریان بر اساس سلیقه و سبک دلخواهشان بوده تا از این طریق، پول اضافی را نیز خرج خودروی جدید خود نکنند.

استراتژی که به طبع، بسیار منطقی و مشتری‌پسند بوده و باید به این خاطر تویوتا را تحسین کرد. تا جایی که حتی نسخه پایه‌ای L، سدان یاریس از قیمت پایه 16,605 دلار در نسخه با دنده دستی 6 سرعته شروع‌شده و به 17,705 دلار در نسخه دنده‌اتومات می‌رسد.

جدای از در نظر گرفتن نوع تریم در یاریس جدید، هر یک از نسخه‌های تویوتا یاریس 2020 توسط یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر همراهی می‌شوند که توانایی تولید 106 اسب بخار قدرت و 139.6 نیوتون متر گشتاور را دارد. این قدرت و گشتاور، از طریق یک جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار به چرخ‌های جلو (FWD) منتقل می‌شود؛ اما در نسخه سدان، تویوتا تنها مدل دنده دستی را ارائه خواهد داد.

همچنین به‌عنوان موارد استاندارد و کارخانه‌ای، نسخه LE، شامل رینگ‌های 16 اینچی، ورود بدون کلید، سیستم جلوگیری از برخورد و ایجاد حادثه در سرعت‌های پایین و یک صفحه‌نمایش لمسی که اپل کارپلی و اندروید اتو را پشتیبانی می‌کند، می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا