مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر جاسوسی پورشه پانامرا جدید با قدرت 820 اسب بخار!

هنوز یک ماه نگذشته است که پورشه، نمونه اولیه پانامرا توربو خود را که با بسته آئرودینامیکی این شرکت همراه شده بود، تست و آزمایش کرد؛ اما در کنار این ابرخودروی جذاب اشتوتگارتی، اکنون این شرکت، یک خودروی قدرتمند و جذاب دیگری را برای جهان تدارک دیده است.

خودروی نمونه اولیه‌ای که در پیست نوربرگرینگ در حال تست شدن بوده و بر اساس اولین تصاویر منتشرشده از این خودرو، ارتفاع این پورشه، از سطح زمین نیز بسیار کم بوده و حالت اسپرت بیشتری را به خود گرفته است.

در قسمت عقب خودرو نیز در این مدل جدید، خروجی‌های اگزوز زاویه‌دار به چشم نخورده و در عوض، خروجی‌های چهارگانه اگزوز به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که کمی بلندتر از دیگر خودروهای پورشه بوده و همچنین به سمت جاده، زاویه گرفته‌اند. یکی از سناریوهایی که می‌توان برای این خروجی‌های اگزوز عجیب در نظر گرفت، قوانین جدید مربوط به صدا در تولید خودروها است که مهندسان پورشه را مجبور کرده برای آرام‌تر شدن خودرو و مطابقت با قوانین جدید، درست مانند نمونه اولیه شورلت کوروت ZR1 که سال 2018، رونمایی شد، خروجی‌های اگزوز را این‌گونه طراحی کنند.

البته استفاده از این خروجی‌ها، می‌تواند به معنای استفاده پورشه از یک موتور تقویت‌شده و قدرتمندتر برای این نمونه اولیه جدید نیز باشد. بر اساس گفته‌ها، مدل جدید Uber-Panamera(بالاتر از پانامرا)، قدرت 820 اسب بخار را که از یک موتور تقویت‌شده دریافت خواهد کرد، به زیر پای راننده خود منتقل می‌کند.

اگر بخواهیم نگاهی به قدرت بالای مدل توربو S E هیبرید پانامرا با عدد 670 اسب بخار بیندازیم، می‌فهمیم که 820 اسب بخار، عدد بالا و قابل‌توجهی محسوب می‌شود. درواقع،150 اسب بخار بالاتر از پرچم‌دار فعلی این شرکت که همان نسخه هیبریدی است، نیاز به یک قلب تپنده بسیار قدرتمند تز از نسخه فعلی داشته است.

انتظار می‌رود که جواهر 820 اسب بخار جدید این شرکت، در سال 2020 و هنگامی‌که خط تولید پانامرا با نمونه‌های فیس-لیفت خود همراه شود، به تولید نهایی برسد. خودرویی که در کنار تعداد تولید پایین توسط پورشه، با برچسب قیمتی بالایی نیز همراه خواهد شد. قیمت این نسخه می‌تواند از قیمت 186,200 دلاری نسخه توربو S E-Hybrid پانامرا نیز بالاتر برود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا