مکمل بنزین
تحلیلیخبر

کاهش چشم‌گیر قیمت خودروهای داخلی به زودی اتفاق می‌افتد؟

قیمت خودروهای داخلی چندماهی است که روند نزولی به خود گرفته و دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد. از جمله اتفاقاتی که به نظر می‌رسد تیر خلاص بر پیکر دلالان برای کاهش قیمت خودروها باشد، اقدامات قوه قضاییه در ساماندهی صنعت خودروسازی است.

به گزارش چرخان، قوه قضاییه چند هفته‌ایست که به شدت در حال پیگیری فساد موجود در صنعت خودروسازی کشور بوده و توانسته تاثیرات خوبی در خودروسازان بزرگ کشورمان داشته باشد. در حال حاضر خودروسازان به شدت در زمینه تحویل خودروهای معوق فعال شده‌اند و همچنین شرایط فروش اقساطی با تحویل فوری مناسبی را به مردم عرضه می‌کنند.

خودروهای داخلی خرید خودرو معاینه فنی خودروهای داخلی پیش فروش خودرو خودروهای شخصی خودروهای داخلی گرانی خودرو تحویل خودروهای پیش فروش شده بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنی خودروهای تولید داخل قیمت خودروهای داخلی قیمت رسمی پرایداقدامات قوه قضاییه از سوی دیگر به قدری جدی و موثر بوده است که دلالان بازار نیز به قول معروف، ماست‌ها را کیسه کرده‌اند و به وضوح شاهد عرضه بیشتر خودرو در بازار هستیم و بازار روال عادی خود را پیش گرفته است. اما دلایل مختلفی از سوی کارشناسان برای این موضوع مطرح می‌شود که البته در ماه‌های اخیر وجود داشته و با مقاومت دلالان و سودجویان بازار مواجه شده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند که دلیل اصلی مقاومت دلالان در برابر کاهش قیمت خودروهای داخلی و حتی خارجی، قدرت اقتصادی و استفاده از ابزارهای مفسد در صنعت خودروسازی است که با ورود قوه قضاییه از کار خواهند افتاد و مقاومت مفسدین صنعت خودروی کشور نیز شکسته خواهد شد.

ایران‌خودرو و سایپا خودروسازان فروش فوری سایپا و ایران‌خودرو خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلی قیمت رسمی پراید خودرو سایپا و ایران‌خودرو خودروهای داخلی سهام ایران‌خودرو و سایپا خرید و فروش خودرو خودروساز خودروسازی قیمت خودرو فروش فوریحجت عبدالملکی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) از جمله کارشناسانی است که معتقد به تاثیرگذاری مفسدین داخلی بوده و تحریم‌های اقتصادی را دلیل اصلی وضعیت فعلی بازار خودرو نمی‌داند. این کارشناس اقتصادی معتقد است که وضعیت فعلی صنعت خودروسازی کشور حاصل 20 درصد از تاثیر تحریم‌های خارجی است و 80 درصد از سوی عوامل داخلی است!

این کارشناس اقتصادی می‌گوید که در صورت رفع موانع و تحریم‌های داخلی که تاثیر 80 درصدی در این صنعت دارند، خود به خود باعث رفع موانع مربوط به تحریم‌های خارجی می‌گردد. همچنین عبدالملکی در ادامه به موضوع ورود قوه قضاییه به این صنعت اشاره کرده و از دستگیری چندین عامل تولیدی، تجاری و اداری خودروسازان خبر داده و اعلام نموده که به زودی این دستگیری‌ها و اقدامات قوه قضاییه در بازار نمود پیدا خواهد کرد.

خودروسازان خودروسازی بازار خودروی عراق قیمت قطعات یدکی خودروهمچنین گفتنی است که کارشناسان بازار خودرو معتقدند که کاهش قیمت دلار نیز از جمله دلایلی خواهد بود که با ادامه‌دار بودنش، تاثیر بسزایی در بازار داشته و تا حدود 10 الی 20 درصد از قیمت فعلی خودروهای داخلی را در بازار آزاد کاهش خواهد داد. همچنین این تاثیر در بازار خودروهای خارجی نیز بیش از پیش خواهد بود و تاثیر قابل توجهی در این بازار خواهد داشت.

البته بدیهی است که پیش‌زمینه و لازمه همه دلایل گفته شده برای کاهش قیمت خودروهای داخلی و خارجی، عرضه خوب توسط شرکت‌ها است که در حال حاضر با توجه به ورود قوه قضاییه احتمالا این اتفاق به خوبی انجام خواهد شد.

خودروهای داخلیالبه گفتنی است که خبرهای مربوط به عرضه خودروهای ناقص باقیمانده در پارکینگ خودروسازان مزید بر علت شده تا همه چیز برای یک کاهش قیمت قابل توجه در این بازار مهیا باشد و در صورت عدم رخداد پیش‌بینی نشده، شاهد این اتفاق خواهیم بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آره بابا کاهش چشمگیر یعنی چی ذاکری داریم به روزی می رسیم که بیان در خونه ها رو بزن ان بگن پلاستیک کهنه بیار ماشین تحویل بگیر والا به جدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا