مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان به روش جدید صنعتی برای جایگزینی قطعات خودروهای کلاسیک رسیده است!

خودروهای کلاسیکی که در جهان وجود دارند، بدون شک نیاز به تعمیر و نگه‌داری داشته و تعدادی از این خودروهای قدیمی، توسط شرکت‌های خاصی این‌گونه از نیازهایشان برآورده می‌شود.

اما همیشه این‌گونه نیست که این شرکت‌های کوچک و بعضاً بزرگ، بتوانند همیشه این نوع از خودروها را کمک‌رسانی کنند؛ زیرا بعضی از قطعات کمیابی وجود دارند که بر روی تعدادی از خودروهای کمتر شناخته‌شده کلاسیک و با تعداد بسیار کم هستند که تولید آن‌ها اگر غیرممکن نباشد، بسیار هزینه‌بر و سخت خواهد بود.

شرکت ژاپنی نیسان نیز این مشکل را فهمیده و به همین خاطر یک روش جدیدی را توسعه داده است که بانام تکنیک دوطرفه بی‌نهایت قطعات است. بنا به گفته این شرکت، این‌یک روش انعطاف‌پذیر بوده که برای چنین قطعات کمیابی می‌تواند با هزینه پایین، کار خودروها را راه بیندازد. این بدان معناست که این تکنیک می‌تواند به‌صورت مؤثر، تنوع زیادی از قطعات خودروهایی که دیگر نیسان تولید نکرده و یا به‌عنوان خودروهای کلاسیک شناخته می‌شوند، می‌توانند قطعات را در مقیاس پایین و باقیمت قابل‌قبول تولید کنند.

اگرچه این روش کمی پیچیده به نظر می‌رسد اما این تکنیک از دو ربات هماهنگ شده بر روی دو طرف یک ورقه فولادی استفاده کرده تا بتواند به‌صورت تدریجی، بر ر وی ورق فلز شکل موردنظر را دربیاورد.

اگرچه این حرکت یک حرکت روبه‌جلو برای این قطعات است اما برنامه‌نویسی ربات‌ها برای همگام‌سازی در حین کار، یک حرکت دشوار است؛ اما نیسان گفته است که با برنامه‌نویسی پیشرفته خود این ربات‌ها را قادر ساخته است تا بتوانند با درجان آزادی بالا، روی ورقه موردنظر، شکل‌های محدب و مقعری را ایجاد کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا