مکمل بنزین
گوناگونخبر

با خودروی برقی و بسیار کوچک تویوتا آشنا شوید!

شرکت تویوتا برای خودروهای برقی و فرصت‌هایی که این شاخه از صنعت خودروسازی به وجود آورده است برنامه بزرگی داشته و برای اجرای چنین برنامه‌های قدرتمندی، نیاز به بازار خود ژاپن دارد که نقش کلیدی را درفروش این شرکت ایفا می‌کند.

یکی از اولین خودروهای تمام برقی تویوتا که قرار است در ژاپن رونمایی و عرضه شود، خودروی موسوم به اولترا-کامپکت (BEV (Battery Electric Vehicle بوده که طبق برنامه‌ریزی‌ها و زمان‌بندی تویوتا، قرار است تا اواخر سال 2020، به دست مشتریان ژاپنی برسد. این خودروی قرار است در موتورشو توکیو که اوایل آبان ماه در ژاپن برگزار می‌شود رونمایی شده تا دست آورد جدید تویوتا را به نمایش بگذارد.

طراحی این خودروی به‌گونه‌ای است که آن را برای مسیرهای کوتاه درون‌شهری مناسب کرده و هدف از تولید آن نیز بر اساس گفته‌های خود تویوتا، خدمت‌رسانی بیشتر به جامعه میان‌سال ژاپن برای فراهم شدن آزادی بیشتر در جابجایی و حمل مردم در تمامی سنین است. به‌صورت خاص‌تر، این خودروی برقی دو سرنشین، برای کسانی طراحی‌شده است که در مسیرهای کوتاه شهری، به‌صورت منظم رفت‌وآمد دارند. حال این جامعه می‌تواند شامل افراد سال‌خورده، کسانی که تازه گواهینامه دریافت کرده‌اند یا حتی تاجرانی شود که برای دیدن مشتریان خود باید دائماً در سفرهای کوتاه شهری باشند.

با چنین ایده طراحی از طرف تویوتا، نهایت مسافتی که این خودروی کوچک می‌تواند با یک شارژ کامل طی نماید، چیزی حدود 100 کیلومتر بوده و سرعت نهایی آن نیز با عدد 60 کیلومتر بر ساعت، منطقی و قابل‌قبول به نظر می‌رسد.

تویوتا همچنین گفته است که خودروی اولترا-کامپکت BEV می‌تواند در یک شعاع دایره‌ای بسیار کوتاه چرخیده و تغییر مسیر داده که این قابلیت می‌تواند راندن خودرو را برای راننده خود در خیابان‌های باریک شهری و چرخیدن در آن‌ها بسیار آسان کند.

عرضه نهایی برنامه‌ریزی‌شده برای نسخه نهایی و تولیدی از این خودروی در سال 2020، با دیگر مدل‌های تجاری به‌منظور توسعه چنین خودروهایی از طرف تویوتا، انجام خواهد شد. این کار به‌این‌علت است که تویوتا می‌خواهد قدم‌به‌قدم، باتری‌های به‌کاررفته در این خودرو را چه در مرحله فروش، چه فروش مجدد یا حتی بازیافت خودرو، موردبررسی قرار داده و ارزش آن را بالاتر ببرد.

همچنین طرح مفهومی جدیدی که تویوتا می‌خواهد در موتورشو توکیو به نمایش بگذارد دارای 3 مدل موسوم به Drive,Office و Relax بوده که هریک از آن‌ها با طراحی داخل کابین متفاوتی ظاهر می‌شوند.آن هاسیشسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا