مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابرترین‌ها

برترین و زیباترین طراحی های داخلی خودروها در سال 2019!

هیچ‌کسی نمی‌تواند بگوید که طراحی داخلی یک خودرو و یا همان بحث زیبایی‌شناختی داخل کابین چندان مهم نیست. اگرچه ممکن است این‌گونه تصور شود که ظاهر بیرونی خودرو و خوش‌چهره بودن طراحی خارجی آن، بیشتر مهم بوده و تأثیرگذارتر است، اما بدون شک هرکسی وقت بسیار بیشتری را داخل خودرو و برای خودش صرف می‌کند.

شرکت‌های خودروسازی برتر دنیا نیز که به بحث مشتری مداری و جلب نظر مشتریان خود درست مخالف شرکت‌های وطنی، بسیار اهمیت می‌دهند، سعی می‌کنند تا در سبد محصولاتشان، خودروهایی باشد که طراحی داخلی بسیار مجلل و جذابی را در اختیار سرنشینان خود قرار دهد.

با چرخان باشید تا با برترین طراحی‌های داخل کابین در خودروها، فارغ از برچسب قیمتی‌شان در سال 2019، بیشتر آشنا شویم:

ولوو V90

خودروهای برند سوئدی ولوو را در دنیا به ایمنی بالا می‌شناسند؛ اما این ایمنی دلیل نمی‌شود تا این شرکت خلاق و خوش‌ذوق، به سمت بحث زیبایی‌شناختی خودروهایش چه در بحث داخلی و چه طراحی خارجی نرود. در داخل کابین V90 ولوو، همه‌چیز درست سر جای خودش قرارگرفته و با اندازه‌ای کاملاً مناسب و با ترکیب زیبایی از چوب، فلز و مواد نرم به‌کاررفته، این خودروی لوکس، شاهکاری از یک شخصیت خودرویی جذاب سوئدی را به نمایش می‌گذارد. درواقع در عین سادگی و پیچیده نبودن، همه‌چیز همان‌گونه که باید، چیده شده است.

لینکلن آویاتور

لینکلن یک شرکت خودروسازی آمریکایی است که در سال 1917 و چیزی بیش از یک قرن پیش، تأسیس‌شده و هدف این شرکت نیز تولید خودروهای لوکس برای رقابت با رقیبان اروپایی خود بوده است. آویاتور این شرکت خودروساز نیز یک خودروی شاسی‌بلند و جذاب بوده که بیشتر جذابیت و راحتی خود را مدیون همین طراحی متفاوت و خاص داخل کابین است. لینکلن برای طراحی صندلی‌های آویاتور، از شرکت طراحی هرمان میلر کمک گرفته است تا بتواند راحتی بیش‌ازحد را با تلفیق علم ارگونومی و طراحی جذاب، به سرنشینان خود تقدیم کند.

مزدا MX-5 میاتا

در سال‌های اخیر، شرکت ژاپنی مزدا توانسته کارهای فوق‌العاده‌ای را درزمینهٔ طراحی داخل کابین برای پیشبرد اهدافش و همچنین رقابت با لوکس سازان آمریکایی و اروپایی انجام دهد. خودروی MX-5 نیز نشان داده است که نیاز نیست پول یک خودروی لوکس اروپایی را داد تا بتوان جذابیت‌های داخل کابین آن‌ها را مشاهده کرد. بلکه ارگونومی، راحتی، سادگی و زیبایی خاص این مزدا نیز می‌تواند با هزینه کمتر، همان چیزهای مدرن را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

مرسدس بنز کلاس S

بدون شک باید نام حداقل یک مدل از خودروهای محبوب و با اصالت مرسدس، در این فهرست وجود داشته باشد. خودروهای سری S این شرکت که با خاصیت لوکس بودن خود و هزینه‌ای که مشتریان برای آن‌ها می‌پردازند، تقریباً هر آن چیزی را که آن‌ها از این خودروها بخواهند را در اختیارشان قرار می‌دهند. درواقع،S کلاس مرسدس بنز، به‌راحتی، استفاده کردن از سامانه‌های مدرن و کاربردی، صندلی‌های عقب قابل تنظیم، استفاده از مواد لوکس و سیستم‌های سرگرمی عالی، معروف هستند.

بنتلی کانتیننتال جی تی

شاید نام این خودروی بریتانیایی نسبت به خودرویی مانند S کلاس کمی سخت‌تر باشد اما هر چه که باشد باید این را دانست که خودروهای لوکس و البته بسیار گران‌قیمت بنتلی، هیچ کم و کسری برای سرنشینان خود باقی نمی‌گذارند. درواقع بنتلی عادت دارد که با ترکیب طراحی سنتی و حفظ اصالت خود و البته اضافه کردن مؤلفه‌های مدرن و به‌روز در خودروهایش، یک طراحی داخلی عالی و منحصربه‌فرد را رقم بزند. خودرویی که در کابین آن، از چوب یا فلز باکیفیت بالا و همچنین بیش از 2 مایل (3.2 کیلومتر) تاروپود نخ برای رودوزی‌های صندلی‌ها به‌کاررفته است.

جنسیس جی 90

جنسیس زیرمجموعه لوکس ساز هیوندای کره است که خودروهای خاص و جذابی را تولید کرده و می‌کند. خودروهایی که اگر کسی، آن‌ها را بدون برند چسبیده شده جنسیس روی خودروها مشاهده کند، نمی‌تواند متوجه تفاوتی بین آن‌ها و خودروهای لوکس اروپایی شود. استفاده از مواد مصرفی باکیفیت و عالی شامل روکش‌های صندلی چرم رودوزی شده و پنل های به‌کاررفته روی درب‌ها و سادگی زیبا برای طراحی داخلی، همه و همه به جذابیت این خودرو افزوده‌اند.

رولزرویس فانتوم

بازهم یک برند دیگر از بریتانیا که با خودروهای فرست کلاس لوکس و گران‌قیمت خود، حرف تازه‌ای را به صنعت خودروسازی آورده است. هر جزئی از طراحی داخلی فانتوم این شرکت، با دقت فراوان و با حساسیت بالایی طراحی‌شده که به همین خاطر این خودرو تا این حد به طراحی داخلی لوکس و منحصربه‌فردی رسیده است.

مک لارن 720S

یک خودروی اسپرت تمام‌عیار، بدون شک به طراحی داخلی تمام‌عیارتری نیز نیاز خواهد داشت و در این مورد، مک لارن برای مدل 720S خود، سنگ تمام گذاشته و یک خودروی اسپرت با طراحی کابین منحصربه‌فردی را تولید کرده است. خودرویی که مشتریان، جه نوع کلاسیک و چه اسپرت آن را انتخاب کنند، بازهم با کابین خاص و بسیار زیبایی روبرو می‌شوند که با ترکیب رنگ جذاب، راحتی و امکانات عالی توانسته یک خودروی اسپرت کامل و بدون عیب و نقص باشد.

جیپ گلادیاتور

اگرچه شرکت جیپ برای مدل رنگلر (Wrangler) خود سنگ تمام گذاشت و با تمام به‌روزرسانی‌هایی که چه درزمینهٔ قوای فنی و موتوری و چه طراحی آن انجام داد، رنگلر را یک خودروی تمام‌عیار کرد اما دراین‌بین نمی‌توان از زیبایی خاص طراحی داخل کابین گلادیاتور این شرکت نیز گذشت. طراحی زمخت و متفاوت، شاه‌کلید طراحی‌های جیپ بوده که خودروهای این شرکت آمریکایی را خاص کرده‌اند.

لکسوس LC

کافی است تنها نیم‌نگاهی به طراحی خاص و البته بسیار زیبای صندلی‌های لکسوس LC بیندازید تا عمق زیبایی کلی این خودروی لوکس ژاپنی را درک کنید. خودرویی که طراحی داخلی آن چیزی فراتر از خودروهای امروزی بوده و انگار طراحان سفینه‌های فضایی، این بخش از کار لکسوس را برای طراحی داخلی LC در دست خود داشته‌اند.

هوندا آکورد

هوندا شرکتی نیست که بخواهد طراحی داخلی خودروهایش در فهرستی قرار بگیرد که شرکت‌هایی مانند رولز-رویس، لکسوس، ولوو و امثال این شرکت‌های هستند؛ اما توجه خاص این خودروساز ژاپنی به طراحی داخل کابین محصولاتش در سال‌های اخیر موجب شده تا هوندا نیز یک نامزد در این لیست داشته باشد. خودرویی که بدون شک، طراحی داخلی بسیار خوبی را نسبت به پولی که برای آن پرداخت‌شده است، در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

آئودی A8

آئودی را می‌توان استاد طراحی خودروهای لوکس با بالاترین و بروزترین امکانات چه برای بحث فنی و چه طراحی داخل کابین دانست. کابین دیجیتالی و یا مجازی A8 را می‌توان یکی از ویژگی‌های خاص و شاخص این خودرو دانست که می‌تواند با امکانات خاص خود، راننده و سرنشینان را از همه اطلاعات ریزودرشت باخبر کند.

فراری 812 سوپر فست

نمی‌شد این فهرست را به پایان رساند و نام یک خودروساز ایتالیایی را در آن مشاهده نکرد. شاید توجه بیش‌ازحد به طراحی خارجی و قدرت و سرعت خودرو در محصولات شرکت‌های برتری مانند فراری، گاهی در بررسی خودروها، بحث داخل کابین آن‌ها را نادیده بگیرد؛ اما هیچ شرکتی، فرمانی مانند فراری با این شکل و شمایل و حس خاص خود، تولید نمی‌کند. خودرویی که برخلاف بسیاری از خودروهای لوکس امروزی، خط‌مشی متفاوت خود را در طراحی داخل کابین داشته و حتی از صفحه‌نمایش وسط داشبورد نیز خبری نیست. ولی بااین‌حال، همه‌چیز جذاب و متناسب، کنار هم قرارگرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا