مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیوندای از نسخه‌های جدید 2020 خودروی i30 رونمایی کرد

هیوندای پیش از آنکه خودروی i30 مدل 2020 خود را در موتورشو ژنو 2020 که کنسل شد، رونمایی کند، اکنون تصاویر تازه‌ای از این مدل جذاب را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

همان‌طوری که تیزرهای قبلی نیز از این خودرو نشان می‌دهند، اگرچه تغییرات به وجود آمده در طراحی مدل تازه‌وارد i30 هاچ‌بک، فست بک (Fastbac) و واگن، به‌اندازه‌ای نیستند که بتوانیم آن‌ها را انقلابی بنامیم اما آن‌قدر هستند که چهره خودرو را تهاجمی‌تر و جذاب‌تر از مدل‌های فعلی کرده‌اند.

در قسمت جلویی، این خودروی کره‌ای با جلوپنجره به‌مراتب عریض‌تر به همراه یک الگوی جذاب سه‌بعدی همراه شده است. چراغ‌های جلویی باریک‌تر در نمونه تازه‌وارد با فن‌آوری موسوم به بازتاب‌دهنده MFR LED نیز از دیگر تغییرات قسمت جلویی خودرو هستند که ظاهر آن را اسپرت تر کرده‌اند. چراغ‌هایی که به لطف گرافیک V شکل نور دی لایت (daylight)، حالت جذابی به خودرو بخشیده‌اند.

همچنین، هیوندای قصد دارد تا نمونه پرفورمنس و برتر این خودرو یعنی نسخه N را نیز هم برای نمونه هاچبک و هم فست بک تولید کند. به‌علاوه ویژگی‌های گفته‌شده در بالا برای نمونه معمولی i30 2020، نسخه N این خودرو با جلوپنجره بزرگ‌تر و با ارتفاع کمتر، دیفیوزرهای (diffuser) عقبی بازطراحی شده و رینگ‌های مجزای 17 و 18 اینچی همراه خواهد شد. این نسخه پرفورمانس، همچنین با سیستم تعلیق تیونینگ شده و سیستم فرمان حرفه‌ای‌تر نیز همراه خواهد بود.

تغییرات در درون کابین نسخه جدید این هاچبک هیوندای نیز درست مانند طراحی خارجی ادامه پیداکرده‌اند. این خودرو از یک صفحه‌نمایش 10.25 اینچی لمسی که بسیار بزرگ‌تر از صفحه‌نمایش‌های مدل‌های فعلی است، برخوردار خواهد شد. در کنار این صفحه‌نمایش بزرگ، یک صفحه‌نمایش 7 اینچی دیجیتال نیز برای قسمت جلوی دید راننده در نظر گرفته‌شده است.

قلب تپنده

در زیر کاپوت i30 جدید نیز هیوندای یک موتور 1.6 لیتری دیزل به همراه سیستم هیبرید 48 ولتی در نظر گرفته که توانایی تولید 134 اسب بخار قدرت را به‌صورت ترکیبی دارند. در نسخه بالاتر از نسخه استاندارد نیز یک موتور 1.5 لیتری T-GDI باقدرت 157 اسب بخار، بسته هیبرید 48 ولتی و همچنین آپشن جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و یا 7 سرعته دوکلاچه خودکار، در نظر گرفته‌شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا