مکمل بنزین
خبر

نگاهی کوتاه به بی ام و سری 2 گرن کوپه مدل ۲۰۲۰

درخشش سدان آلمانی

مدل‌های جدید خودروهای بی‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه مدل ۲۰۲۰ اکنون آماده عرضه به بازار شده‌اند. مدتی قبل تغییرات ظاهری محصولات بلند قد بی‌ام‌و مانند ایکس6 را دیدیم و اکنون این تغییرات با هدف هماهنگی ظاهری بین تمام سری‌ها به گرن کوپه جدید بی‌ام‌و رسیده است.این خودرو برای اولین‌بار در نوامبر 2019 به معرض نمایش گذاشته شده بود و در حال حاضر آماده حضور در پارکینگ مشتریان شده است.

ظاهری بی‌نقص

سری 2 گرن کوپه 4,526 میلی‌متر طول، 1,800 میلی‌متر عرض و 1,420 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن نیز 2,670 میلی‌متر است. از لحاظ ظاهری شما با یک خودروی خانوادگی لوکس و اسپرت روبرو هستید که از زبان طراحی جدید بی‌ام‌و بهره می‌برد. در نمای جلویی شاهد مشخصات ظاهری مطابق با تمام خودروهای بی‌ام‌و هستیم که با شیب جذاب خودرو، بسیار زیبا شده است.

چراغ کشیده عقب نیز قدرت طراحی کمپانی محبوب آلمانی را نشان می‌دهد. کمتر کسی در دوران هیتلر و نازی‌ها تصور می‌کرد که بی‌ام‌و از تولید دیگ و ظروف آشپزخانه و بکارگیری کارگران اجباری برای ساخت موتور هواپیماهای نازی‌ها، به چنین جایگاهی برسد که همه آرزروی داشتن یکی از خودروهای این برند را داشته باشند.

کابین هوشمند

طراحی داخلی محصول جدید با بی‌ام‌و سری 1 یکسان است و طراحی صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی سیستم اطلاعاتی، نمایشگر سربالای 9.2 اینچی این موضوع را به شما ثابت می‌کند. دستیار صوتی و شخصی جدید بی‌ام‌و در این خودرو نیز قرار داده شده و شما می‌توانید با صحبت از این خودرو بخواهید که مسیر مناسب را به شما نشان دهد. این فناوری می‌تواند بسیار جذاب باشد، چرا که شما احساس می‌کند با یک موجود زنده در ارتباط هستید. بی‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه در 3 تیپ عرضه می‌شود که در تجهیزات با هم متفاوت هستند و بنظر می‌رسد مدل اسپرت با صندلی‌های جذاب و موتور قدرتمند، آماده جداکردن آسفالت از بزرگراه‌ها است.

طیف وسیع پیشرانه

پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر با ۲۲۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور و شتاب صفر تا 100 فوق‌العاده ۶ ثانیه‌ای، اولین گزینه برای مشتریان است. مدل قدرتمند M Sport از همان پیشرانه‌‌ با قدرت ۳۰۱ اسب‌بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد و شتاب 0 تا 100 آن نیز 4.6 ثانیه است. در اروپا این خودرو با پیشرانهٔ 1.5 لیتری سه سیلندر توربو با 140 اسب بخار قدرت و موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 190 اسب بخار قدرت نیز عرضه خواهد شد.

جعبه‌دنده خودکار هشت سرعته با سیستم تمام چرخ محرک وظیفه انتقال حداکثر قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. البته مدل دیفرانسیل جلو برای رقابت با CLA آماده شده که می‌تواند در اروپا مورد توجه قرار گیرد. سری ۲ گرن کوپه، فناوری کنترل کشش خود و سیستم محدودیت لغزش چرخ را دقیقا همانند مدل هیبریدی i3 دارد که یک عملکرد جذاب و بدون نقص رااز آن شاهد خواهیم بود.

بی‌ام‌و سری ۲ مدل M۲۳۵i از سیستم تعلیق اسپرت بهره می‌برد که با کاهش ارتفاع سواری تا ۱۰ میلی‌متر از سیستم کنترل دینامیکی دمپر با دو حالت کامفورت و اسپرت می‌تواند یک سواری بی‌نقص و مهیج را به ارمغان بیاورد. M235i با فرمان دقیق‌تر M Sport و لاستیک‌های ۱۹ اینچی نیز عرضه می‌شوند که مناسب‌تر بنظر می‌رسند. نمونه ویژه بازار بریتانیا با دستیار شخصی ویژه‌ای عرضه می‌شود که بهترین پارکینگ‌یابی و مسیریابی ویژه این را پوشش می‌دهد. BMW کوپه گرن 2 کوپه  با قیمت پایه 25,815 پوند در انگلیس و در آلمان برای مدل 218i با 31,950 یورو در دسترس است. گرانترین مدل محصول جذاب آلمانی نیز 51,900 یورو قیمت پایه دارد.

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا