مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

تصاویر رسمی از شاسی‌بلند چینی Qoros 7

به تازگی، مدل جدید SUV خودروسازی Qoros چین رسماً نامگذاری شده است. این برند نه‌چندان سابقه‌دار چینی همزمان تصاویر جدید Qoros 7 را نیز منتشر کرده است. این ماشین جدید به عنوان یک SUV کامپکت عرضه خواهد شد. بنابراعلام شرکت سازنده،این اتومبیل در نیمه دوم سال 2020 به طور رسمی به بازار عرضه می‌شود. این مدل از لحاظ ظاهری و فضای داخلی نسبت به سایر تولیدات Qoros رشد چشمگیری داشته و کیفیت ساخت به شدت افزایش یافته است. از نظر ظاهری، نمای جلوی Qoros 7 از زبان طراحی ماشین مفهومی Qoros MILE II بهره می‌برد.

چراغهای جلو و تزئینات سه بعدی L شکل آن یک فرم مستطیل را ایجاد کرده و در ظاهر یک خودروی بسیار مدرن، اسپرت و قدرتمند به نظر می‌رسد. همچنین جلوپنجره مشبک اتومبیل جدید از شکل بسیار منحصر به فردی برخوردار است ، فضای داخلی آن از طرحی متناسب با سبک نام تجاری خود بهره می‌برد و همین امر باعث می شود خودروی جدید از ابتکاری بیشتری برخوردار باشد. در نمای کناری هم، طراحی کلی نسبتاً ساده و بدون اغراق است.

منحنی سقف پس از ستون A شروع به نزول می‌کند و شکل جانبی آن را به مدل SUV کوپه نزدیکتر می‌نماید. علاوه بر این در Qoros7 از طراحی محبوب سقف شناور استفاده شده تا ظاهری پر جنب و جوش داشته باشد. از نظر رینگ، این ماشین جدید از رینگ های 20 اینچی متناسب با ظاهر کلی بهره می‌برد. اندازه بدنه در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4679mm / 1897mm / 1679mm و فاصله محوری نیز به 2720 میلی متر می‌رسد.

  کم مصرف‌ترین خودروها برای ترددهای شهری و پر ترافیک، کدام مدل‌ها هستند؟

در فضای داخلی بنابر تصاویر قبلی منتشر شده و عکس های جاسوسی جدید، از یک فرمان دوتایی با صفحه نمایش ال سی دی مرکزی بزرگ بهره می‌برد و کابینی مدرن دیده می‌شود. بنابراعلام شرکت مذکور تجهیزات رفاهی زیادی برای Qoros7 در نظر گرفته شده که از مهمترین آنها می‌توان به سیستم اتوپارک و کمک راننده هوشمند نام برد. از نظر قدرت، این خودرو به موتور توربوشارژر 1.6 لیتری و موتور 1.8 توربوشارژ مجهز خواهد شد. اولی دارای حداکثر توان 204 اسب بخار (150 کیلووات) و گشتاور حداکثر 280 نیوتن متر است. موتور دوم نیز دارای حداکثر توان 231 اسب بخار (170kW)، گشتاور اوج 300 نیوتن متر است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا