مکمل بنزین
خبر

تولید خودروسازان از ابتدای سال جاری چه مقدار بوده است؟

مشکلات متعدد بازار باعث شده تا بررسی‌های مختلفی اجام شود و این بررسی‌ها نشان داده است که از ابتدای سال جاری تاکنون، دو خودروساز مطرح کشور که بخش بزرگی از بازار را در اختیار دارند، بیشتر از 112 هزار و 489 دستگاه خودرو تولید کرده و نزدیک به 77 هزار و 704 دستگاه خودروی مختلف را تنها به دلیل تعهدات جاری و معوق به مشتریان خود تحویل داده‌اند.

با رانا هیبریدی ایران خودرو آشنا شویدبراساس همین گزارش کل تولید شرکت ایران خودرو معادل 62 هزار و 350 دستگاه بوده و که از آن 28 هزار و 215 دستگاه خودرو مربوط به تعهدات قبلی این شرکت می‌شده است. در ارتباط با شرکت خودروسازی سایپا نیز این مقدار معادل 50 هزار و 139 دستگاه بوده که، 49 هزار و 489 دستگاه خودرو مربوط به تعهدات به تاخیر افتاده این شرکت از قراردادهای قبلی بوده است.

شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، که به جمع‌آوری و انتشار این گزارش پرداخته است، تولید روزانه شرکت‌های خودروساز بر مبنای این گزارش، دو شرکت ایران خودرو و سایپا در مجموع تعداد 3 هزار و 719 دستگاه خودرو بوده و که تعداد خودروهای تحویلی این دو شرکت معادل 2 هزار و 402 دستگاه بوده است. این نشان می‌دهد که این شرکت‌ها نمی‌توانند به‌طور کامل به نیاز‌های بازار واکنش نشان دهند. گروه صنعتی ایران خودرو در 29 اردیبهشت ماه تعداد 2 هزار و 49 دستگاه خودرو تولید داشته که تنها یک هزار و 49 دستگاه آن در قالب تعهدات معوق، جاری و فوری تحویل مشتریان شده و گروه خودروسازی سایپا در 29 اردیبهشت ماه تعداد یک هزار و 670 دستگاه تولید کرده و مجموع خودروهای تحویلی آن به تعداد یک هزار و 353 دستگاه خودرو رسیده است. تولید این 2 بازوی اصلی خودروسازی ایران، نقش مستقیم بر قیمت‌ها در بازار دارد و کمبود خودرو می‌تواند عامل اصلی گرانی باشد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا