مکمل بنزین
گوناگونخبر

تیونینگ فوق جذاب آئودی RS7 اسپرت با قدرت 942 اسب بخار!

تیونینگ، کلمه‌ای است که تاکنون توسط برندهای موسوم به افترمارکت (Aftermarket) بر روی خودروهای بسیار زیادی، اجراشده است. درواقع می‌توان گفت که این شرکت‌ها، خودروهایی با پتانسیل بالا را گرفته و این پتانسیل را به سرحد خود می‌رسانند.

این خودروی آئودی RS7 اسپرت بک (Sportback) نیز یکی از همین مدل‌هایی است که از همان ابتدا توسط خود برند آلمانی، به زیبایی هر چه تمام‌تر طراحی‌شده و یک خودروی خانوادگی فوق جذاب با ویژگی‌های عالی است. پس شاید کمتر شرکت افترمارکتی پیدا شود که به سراغ این خودروی کامل و بدون نقص برود تا بخواهد آن را تیونینگ کند.

این خودروی آئودی نیز با همکاری شرکت‌های تیونینگ همچون نبولوس (Nebulus)، بلک باکس ریشتر (Black Box Richter)، اچ جی پی توربو و همچنین برند موسوم به 811 دیزاین، طراحی‌شده است.

اما در این قسمت، ما در مورد چه میزان قدرت بیشتری صحبت می‌کنیم؟ باید گفت که این میزان قدرت و گشتاور اضافه حاصل از این تیونینگ، به حدی بالا است که می‌توان به معنای واقعی، کلمه تیونینگ را روی این شاهکار هنری و مهندسی گذاشت. خودروی تیونینگ شده آئودی RS7، می‌تواند از قلب تپنده 4 لیتری 8 سیلندر (V8) و با کمک توربودوقلو،942 اسب بخار قدرت و 1,250 نیوتون متر گشتاور را به زیر پای راننده خود منتقل کند.

این در حالی است که نسخه اورجینال و کارخانه‌ای این آئودی، می‌تواند 592 اسب بخار قدرت و 800 نیوتون متر گشتاور تولید کند. ازآنجایی‌که نسخه اصلی RS7 می‌تواند شتاب صفرتا صد کیلومتر را در زمان 3.5 ثانیه بپیماید پس این نسخه تیون شده باید شتاب خیلی بهتری داشته باشد اما هنوز مشخص نشده است که این مقدار شتاب، در چند ثانیه اتفاق می‌افتد. سرعت نهایی نسخه اورجینال این آئودی نیز 280 کیلومتر بر ساعت است.

البته اگرچه نمی‌توان این میزان قدرت افزایش‌یافته را نادیده گرفت و از کنار آن به‌سادگی گذشت اما باید گفت که جدای از قلب تپنده جذاب نسخه تیون شده، ظاهر و ترکیب رنگی نقره‌ای در کنار مشکی متالیک نیز ازجمله تغییراتی است که می‌توانیم در این نسخه مشاهده نماییم. در کل باید گفت که می‌توانیم با یک آئودی RS7 دیگر با طعم مهندسی و ظاهری جذاب‌تر مواجه شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا