مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به اولین تصاویر از مرسدس بنز AMG نسخه SL رودستر

فلسفه تولید و طراحی خودروی مرسدس بنز کلاس SL، به مدل نمادین و جذاب موسوم به 300 SL سال 1952 برمی‌گردد که یک خودروی مسابقه‌ای محسوب می‌شد. دو سال پس از سال 1952 و در سال 1954 بود که مرسدس بنز از مدل درب‌های موسوم به گالوینگ که به بالا باز می‌شوند رونمایی کرد که در آن سال‌ها، یک مورد عجیب محسوب می‌شدند.

نسخه رودستر (Roadster) از این خودروی نمادین نیز در سال 1957 رونمایی شد و از آن سال تاکنون، این مدل، کماکان به‌عنوان یک خودروی کانورتیبل باقی‌مانده است. بااین‌حال، در سال‌های اخیر، مرسدس بنز کلاس SL، از یک بحران هویتی رنج می‌برد. درواقع باید گفت که این بحران، باوجود نسخه‌هایی همچون SLS AMG و سپس بعدازآن نیز مرسدس ای ام جی GT، شکل و شمایل پررنگ‌تری را به خود گرفته است. حال این خودروساز آلمانی باید یک تصمیم حیاتی را در این حوزه اتخاذ می‌کرد. یا اینکه SL را به‌کلی از خط تولید خود خارج می‌کرد و یا اینکه آن را تا جای ممکن بهینه‌تر و مدرن‌تر می‌ساخت. تصمیم مرسدس بنز نیز مورد دوم بود.

اکنون نیز برند مرسدس ای ام جی (AMG)، به‌صورت رسمی، از یک نسخه پیش از تولید نمونه اولیه از این خودرو رونمایی کرده است که بر پایه نمونه AMG GT خودروی SL رودستر است.

بله همان‌گونه که خوانده‌اید، قرار است برند پرفورمنس و پرقدرت مرسدس-AMG، مسئولیت بازسازی و مدرن سازی این خودروی جذاب را بر عهده بگیرد. درواقع همان‌گونه که خود مرسدس نیز توضیح داده است، این خودرو قرار است به ریشه‌های اصلی خود در اواسط قرن بیستم بازگردد. اکنون این خودروی تازه‌وارد، مشغول انجام آزمایش‌های فراوان و مختلفی است که مرسدس بنز برای آن در نظر گرفته است. همچنین انتظار می‌رود که نمونه نهایی و تولیدی آن، زودتر از سال 2022، به‌صورت رسمی رونمایی نشود.

در قسمت موتوری و قوای فنی، انتظار می‌رود که یک قلب تپنده 3 لیتری خطی 6 سیلندر که از سیستم هیبریدی موسوم به EQ نیز استفاده می‌کند، در زیر کاپوت این خودرو استفاده شود. گزینه دیگر برای قلب تپنده نیز یک موتور 4 لیتری 8 سیلندر است که از توربو دوقلو استفاده می‌کند. همچنین بر اساس گزارش‌ها، انتظار می‌رود که یک نسخه هیبرید بانام SL73 نیز که توانایی تولید قدرت بی‌نظیر 800 اسب بخار را داشته باشد نیز در کنار نسخه استاندارد، رونمایی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا