مکمل بنزین
گوناگونخبر

ون جدید مرسدس بنز T کلاس معرفی شد

بخش خودروهای تجاری سبک در اروپا طی سال‌های اخیر به‌سرعت گسترش یافته و شلوغ‌تر شده است. بسیاری از برندهای مشهور مثل رنو، فورد، فولکس‌واگن پژو و سیتروئن ون‌های جمع‌وجور جالبی را به بازار عرضه می‌کنند که هم برای مشاغل و هم خانواده‌ها قابل‌استفاده هستند. حال مرسدس بنز هم با ون جدید T کلاس به این بخش اضافه شده است. البته این خودرو در اصل نسخه لوکس‌تر و خانوادگی‌تری از ون مرسدس بنز سیتان محسوب می‌شود که نسل جدید آن چندی پیش رونمایی شد.

خود سیتان هم بر اساس رنو کانگو ساخته شده است که نسل جدید آن برای اولین بار در نوامبر سال 2020 به نمایش درآمد. T کلاس در ظاهر شباهت زیادی با نسخه مسافری سیتان دارد ولی با نگاهی دقیق‌تر می‌توان متوجه تغییرات ظریفی شد که ظاهر این ون جدید را به خودروهای سواری مرسدس بنز نزدیک‌تر کرده‌اند. این تغییرات شامل رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی سفارشی، تریم کرومی نازک‌تر روی جلوپنجره، تریم مشکی‌رنگ متفاوت روی سپر جلو که دیگر خبری از مه شکن درون آن نیست و آینه‌های جانبی همرنگ بدنه می‌شود.

هرچند بسیاری از خودروهای کوچک و جمع‌وجور در اروپا با پیشرانه‌های سه سیلندر عرضه می‌شوند اما مرسدس بنز برای T کلاس موتورهای چهار سیلندر توربو را در نظر گرفته است که در دو نوع دیزلی و بنزینی قابل انتخاب خواهند بود. موتور دیزلی یک نمونه 1.5 لیتری است که در دو سطح قدرت 95 و 116 اسب بخار در مدل‌های T160d و T180d قابل انتخاب خواهد بود. موتور بنزینی هم یک نمونه 1.3 لیتری است که آن‌هم با دو سطح قدرت 102 و 131 اسب بخار در مدل‌های T160 و T180 ارائه می‌شوند.

گیربکس استاندارد برای انتقال نیروی همه مدل‌ها یک نمونه شش سرعته دستی است ولی برای دو موتور دیزلی و همین‌طور موتور بنزینی قوی‌تر امکان سفارش یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه هم وجود خواهد داشت. نیروی همه موتورها اما فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. علاوه بر این مدل‌های درون‌سوز اما بعداً مرسدس بنز یک نسخه تمام الکتریکی را هم به خانواده T کلاس اضافه خواهد کرد که EQT نام خواهد داشت.

تجهیزات استاندارد T کلاس شامل نمایشگر 7 اینچی لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، غربیلک فرمان چندمنظوره، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع و نورپردازی داخلی LED می‌شود. البته این ون کوچک در دو نسخه مختلف ارائه می‌شود که Style و Preogressive نام دارد و هرکدام از تریم داخلی و خارجی متفاوت، لیست آپشن‌های متفاوت و عناصر ظاهری متفاوت بهره می‌برند. بااین‌حال، تمام تیپ‌ها و نسخه‌های T کلاس به‌صورت استاندارد به هفت ایربگ مجهز هستند.

مرسدس بنز ون جدید T کلاس را به‌زودی با قیمتی کمتر از 30 هزار یورو در اروپا عرضه خواهد کرد. این قیمت متعلق به مدل پایه T160 با پیشرانه 1.3 لیتری بنزینی و گیربکس دستی است. برای مقایسه، قیمت پایه رنو کانگو در اروپا از حدود 20 هزار یورو آغاز می‌شود و ارزان‌ترین نسخه سیتان مسافری هم 26,418 یورو قیمت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا