مکمل بنزین
گوناگونخبر

تبدیل پژو 208 به خودروی حمل جنازه!

طی سال‌های گذشته، خودروهای غیرمعمول زیادی را دیده‌ایم که به نعش‌کش تبدیل شده‌اند اما این پژو 208 حمل جناز را می‌توان به‌راحتی در بین عجیب‌ترین نعش‌کش‌های تاریخ قرار داد. این خودروی تک ساختی است که در آرژانتین ساخته شده و یکی از عجیب‌ترین گزینه‌ها برای همراهی افراد تا خانه ابدی محسوب می‌شود. شرکتی بنام Carrozados Rosano در شهر کوردوبای آرژانتین، برای ساخت خودروی حمل جنازه پژو 208 را انتخاب کرده است. البته جالب اینکه این اولین باری نیست که شرکت مذکور یک 208 را به نعش‌کش تبدیل می‌کند زیرا همین کار را با نسل قبلی 208 هم انجام داده بود.

قسمت جلوی خودرو شامل سپر، چراغ‌های جلو، جلوپنجره، کاپوت، گلگیرهای جلو و درهای جلو با 208 معمولی یکسان هستند. البته برای این کار از تیپ پایه 208 استفاده شده است زیرا چراغ‌های جلوی آن از نوع هالوژن هستند و دی‌لایت‌های LED دندان ببری آن‌هم کور شده‌اند. در عقب نیز چراغ‌ها و سپر تقریباً بدون تغییر باقیمانده‌اند اما اشتراکات با 208 معمولی در همین‌جا به پایان می‌رسد و دیگر قسمت‌های این نعش‌کش همگی به‌صورت اختصاصی طراحی شده‌اند. بزرگ‌ترین تغییر این خودرو افزایش قابل‌توجه فاصله محوری است که نیاز به تغییراتی در پلت‌فرم CMP پژو داشته است.

این کار باعث شده 208 نعش‌کش کشیده‌تر از تمام محصولات پژو مثل کراس‌اوور 5008 و سدان 508 شود. همچنین ارتفاع سقف خودرو هم کمی افزایش پیدا کرده که توانسته تا حدودی به بهبود تناسبات ظاهری خودرو کمک کند هرچند که رینگ‌های 15 اینچی فولادی با قالپاق کمی توی ذوق می‌زنند. طبیعی است که در این خودروی حمل جنازه، 208 از یک هاچ‌بک پنج‌در به خودرویی سه‌در تبدیل شده است زیرا هیچ‌کس از درهای عقب یک نعش‌کش استفاده نمی‌کند. بدین منظور، مطابق با خطوط بدنه استاندارد 208، یک پانل سفارشی برای پروفیل جانبی طراحی شده است. همچنین برای عقب هم یک درب صندوق اختصاصی در نظر گرفته شده تا با ارتفاع بیشتر سقف مطابقت داشته باشد.

در داخل 208 نعش‌کش نیز در قسمت پشت تختی از جنس فولاد ضدزنگ به چشم می‌خورد که برای جای دادن هر نوع تابوتی طراحی شده است. نورپردازی LED و تودوزی چرمی ناپا هم فضای مجللی را در این قسمت ایجاد کرده است. پژو 208 در آرژانتین با یک پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر بنزینی تنفس طبیعی عرضه می‌شود که 83 اسب بخار قدرت و 118 نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه با سطوح قدرت مختلفی به‌طور گسترده توسط محصولات گروه استلانتیس استفاده می‌شود اما در این خودروی حمل جنازه، فقدان توربوشارژ در کنار وزن سنگین‌تر احتمالاً عملکردی پایین‌تر از حد ایده‌آل خواهد داشت. البته در چنین خودرویی پرفورمنس هرگز در اولویت نیست و بنابراین گلایه‌ای وجود نخواهد داشت.

از قیمت این 208 نعش‌کش اطلاعی نداریم اما حدس می‌زنیم یکی از دلایلی ک شرکت آرژانتینی برای ساخت خودروی حمل جنازه این هاچ‌بک کوچک را انتخاب کرده قیمت مناسب آن باشد زیرا اکثر نعش‌کش‌ها بر اساس خودروهای بسیار بزرگ‌تر و معمولاً بسیار گران‌تر ساخته می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا