مکمل بنزین
گوناگونخبر

شرکت انویدیا از یک سوپرکامپیوتر جدید مختص خودروهای خودران رونمایی کرد!

ساخت و توسعه خودروهای خودران چیزی شبیه به سفر ماه برای انسان در قرن بیستم بود. پروژه ای که خیلی ها آن را غیر ممکن می‌پنداشتند ولی تلاش های بی وقفه و رو به جلوی کشورهای پیشتاز منجر به فراتر رفتن مرزهای انسان در جهان شد. خودروهای خودران نیز در قرن حاضر، توسط شرکت های بزرگ با سرعت سرسام آوری پیگیری می‌شود و حرکتی رو به جلو دارند.

اما در این بین شرکت هایی نیز هستند که وظیفه تامین قطعات این خودروها را برعهده دارند. شرکت انویدیا حرکت رو به جلو و پیشتازانه خود به سمت خودروهای کاملآ اتوماتیک و بدون نیاز به راننده در آینده را با سرعت زیادی پیگیری می‌کند.

از نمونه های این یکه تازی، سوپر کامپیوتر جدیدی است که قادر به هدایت خودروی خودران بدون راننده در سطح 5 هوش مصنوعی است. قطعه الکترونیکی (PX Pegasus) شرکت انویدیا، بعنوان اولین پردازنده هوش مصنوعی طراحی شده به منظور ایجاد تاکسی روبات های کاملآ خودران در سطح جهان به حساب می‌آید که قادر است 320 تریلیون محاسبات را در واحد ثانیه انجام دهد.

این حجم وسیع از انجام محاسبات با این سرعت، چیزی بیش از 10 برابر سرعت پردازنده های نمونه قبلی شرکت انویدیا است.

Concept 26

این نسل از پردازنده ها در خودروهای تسلا مدل X، تسلا مدل S و همچنین آزمایش های اولیه روی خودروی ولو XC90 سوئدی مورد استفاده قرار گرفته است. شرکت انویدیا ادعا می‌کند بیش از 25 شرکت از این نسل سخت افزار هوش مصنوعی این شرکت برای توسعه خودروهای خودران خود استفاده کرده‌اند.

این قطعه جدید برپایه همان پلتفرم سابق یعنی (Drive PX) ساخته شده و همچنین سیستم (Xavier) نیز روی پردازنده های آن نصب شده، که هر دوی آنها در دل این سخت افزار فوق حرفه ای جای گرفته اند و توسط شرکت سازنده به عنوان (نیروی پیشران جدید، پشت هوش مصنوعی) شناخته شده است.
این قطعه همچنین توسط 2 عدد واحد پردازنده گرافیکی(GPU) مجزا طراحی شده است. این اقدام  سرعت یادگیری ماشینی را افزایش داده و باعث بهبود عملکرد سیستم های بینایی خودرو شوند.

پگاسوس(Pegasus)، با هدف دارا بودن سخت ترین استانداردهای خودروهای خودران طراحی و تولید شده و به قدری ظریف و تا حد امکان کوچک طراحی شده است که کمترین فضای سخت افزاری در خودرو را اشغال می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا