مکمل بنزین
رپورتاژ

شست و شوی فرش در خانه یا قالیشویی؟ کدام روش بهتر است؟

در گذشته باتوجه به اینکه اکثر خانواده‌ها در خانه‌های حیاط‌دار زندگی می‌کردند خودشان به راحتی برای شست‌وشوی فرش‌های‌شان اقدام می‌کردند اما امروزه با توجه به این که بیشتر خانواده‌ها در آپارتمان‌ها سکونت دارند امکان شستن فرش در خانه برای آن‌ها فراهم نیست. به علاوه شست‌و شوی قالی، موکت و مبلمان از سوی اشخاص نابلد در خانه می‌تواند خسارتی را نیز در بر داشته باشد، به همین دلیل جهت جلوگیری از بروز این خسارات، در کنار مزایای دیگری که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت، استفاده از خدمات قالیشویی توصیه می‌شود. البته این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که به هر قالیشویی نیز نمی‌توان اعتماد کرد. کیفیت مواد شوینده، برخورداری از دستگاه‌های مکانیزه و دقت بالا در حمل و نقل از جمله ویژگی‌هایی است که یک قالیشویی خوب باید داشته باشد. قالیشویی جهانشهر از جمله قالیشویی های خوب کرج است که تمام ویژگی های فوق را دارا بوده و می‌تواند انتخاب خوبی برای شست و شوی مکانیزه فرش‌های گران‌قیمت و حتی دست‌بافت شما باشد.

تفاوت‌های بارز شست و شوی فرش و موکت در قالیشویی با خانه

  • در منزل وقتی شما برای شستن فرش یا موکت اقدام می‌‌کنید ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد از شامپو یا سایر مواد شوینده و عدم توانایی برای آب‌کشی درست و خارج کردن مواد از الیاف فرش نهایتاً، به فرش خود آسیب بزنید.
  • در اثر ورود بیش از حد آب به الیاف فرش و خارج نشدن آن در زمان پهن کردن، به دلیل سنگین شدن آن در زمان جا به جایی، ممکن است بخش‌هایی از فرش پاره شود.
  • بسیاری از اشخاصی که در منزل فرش خود را می‌شویند مکان مناسبی برای خشک کردن آن ندارند و همین باعث می‌شود زمانی که فرش را پهن می‌کنید بخش‌هایی از آن زرد شده باشد و بوی نامطبوع فرش خشک نشده و کثیف محیط منزل را فرا بگیرد.
  • اگر فرش درست شسته نشود داخل تار و پود آن میکروب و قارچ رشد می‌کند و این می‌تواند به خصوص برای اشخاصی که فرزند کوچک در خانه دارند بسیار خطرناک باشد.

روش‌های مختلف شست و شوی فرش در  قالیشویی

با در نظر داشتن  مدرن بودن تجهیزات، یک شرکت قالیشویی می‌تواند از یکی از روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌شود برای شستن فرش استفاده کند:

  • روش دستی قالیشویی( توسط متخصص‌ قالیشویی با استفاده از تجهیزات دستی)
  • روش نیمه اتوماتیک( توسط متخصص‌های قالیشویی با استفاده از تجهیزات اتوماتیک)
  • روش اتوماتیک(با استفاده از انواع دستگاه قالیشویی اتوماتیک با نظارت متخصصین قالیشویی)

قطع‌به‌یقین استفاده از روش‌های ذکر شده در مقابل شست‌و‌شوی فرش در خانه جایی را برای تردید در پاسخ این سؤال که آیا شستن فرش در خانه بهتر است یا قالیشویی نمی‌گذارد.

مراحل شست‌و شوی فرش در قالیشویی

  • زدودن غبار: در قالیشویی قبل از شستن فرش ابتدا گرد و غبار داخل آن گرفته می‌شود. این کار با استفاده از یک دستگاه قوی که شبیه به جاروبرقی است انجام می‌شود و غبار را از عمق الیاف فرش خارج می‌کند.
  • آغاز شست‌و شوی فرش با مواد شوینده: در این مرحله اشخاصی که در شست‌و شوی فرش مهارت و تجربه دارند با تنظیم دما و فشار آب و با توجه به نوع الیاف فرش کار شست‌و شو را شروع می‌کنند. این مرحله برای شست‌و شوی فرش‌ها دست‌باف بسیار مهم است که قالیشویی گوهردشت با در نظر داشتن قیمت زیاد این فرش‌ها و مسلمأ حساسیت زیاد مشتری برای مراقبت در شستن آن‌ها با دقت کافی این کار را انجام خواهد داد.
  • خارج کردن آب از فرش: در این مرحله و پس از پایان شست‌و شو با استفاده از دستگاه‌های مکانیزه آب موجود در داخل فرش به طور کامل و با دقت از آن خارج می‌شود.
  • مرحله خشک شدن فرش: در این مرحله فرش به صورت لول شده داخل در دستگاه خشک کن قرار می‌گیرد و با چرخش سریع دستگاه طی مدت زمان اندکی خشک می‌شود و سپس در گرمخانه مسقف از طریق هیتر خشک می‌شود.

چند نکته مهم پیش از تحویل  فرش دستباف و فرش صنعتی به قالیشویی‌ها

  • اگر فرشی که برای شست‌و شو به قالیشویی تحویل می‌دهید دستباف است حتمأ به تحویل‌گیرنده اطلاع بدهید چون شست‌و شوی این قبیل فرش‌ها با دقت خاصی انجام می‌شود.
  • اگر بخش‌هایی از فرش از قبل پاره شده آسیب دیده‌اند باید به تحویل‌گیرنده اطلاع بدهید تا در زمان شست‌و شو با دقت بیشتری فرش تمییز شده و از آسیب بیشتر جلوگیری شود. لازم به ذکر است که در صورت امکان، ترمیم بخش‌های آسیب دیده نیز انجام خواهد شد.

مزایای استفاده از خدمات قالیشویی

  • بهتر است برای شستن مبلمان که آن هم یکی از خدماتی است که در قالیشویی انجام می‌شود خودتان به هیچ وجه اقدام نکنید چرا که این اشتباه شما فقط مبلمان را از شکل اولیه خارج می‌کند زیرا شما نمی‌توانید بلافاصله آب موجود در مبل را خارج کنید و همین منجر به فرورفتگی یا برجستگی در بخش‌هایی از مبل می‌شود به علاوه ممکن است بخش‌های چوبی مبل نیز پوسیده شود.
  • با استفاده از خدمات قالیشویی دیگر لازم نیست مدت زمان طولانی را به شستن فرش در منزل بپردازید و بعد از آن نیز به دلیل خستگی زیاد از سایر کارهای خود بازبمانید.
  • شما با سپردن فرش خود به قالیشویی مهرشهر، آن را به طور صحیح و سالم تحویل می‌گیرید. متأسفانه در بعضی از قالیشویی‌ها، بی‌دقتی در زمان شست‌و شو باعث می‌شود که نهایتأ فرش آسیب ببیند یا درست شسته نشود.
  • با تحویل دادن قالی خود به مراکز قالیشویی خود را از دردسر جا به جایی مخصوصأ بعد از پایان شست‌و شو که به دلیل نفوذ آب در الیاف، وزن آن به چندین برابر شده است نجات می‌دهید
  • مجموعه‌هایی که خدمات قالیشویی ارائه می‌دهند با استفاده از مواد شوینده مرغوب از رنگ فرش و مبلمان شما محافظت می‌کنند و اگر لکه‌ای بر روی آن‌ها بوده که نتوانستید آن را از بین ببرید آن‌ها با لکه‌گیرهای مرغوب، فرش را بدون هیچ‌گونه آلودگی به شما تحویل می‌دهند.

صرفه جویی در هزینه ها با استفاده از خدمات  قالیشویی توحید

هزینه های قالیشویی در مجموعه توحید با توجه به استفاده از بهترین دستگاه‌ها، به کار گرفتن متخصص‌ترین افراد در شست‌و شوی فرش، موکت و مبلمان و مواد شوینده مرغوبی که در زمان شست‌و شو استفاده می‌شود برای شما مشتریان عزیز مقرون به صرفه خواهد بود.

قالیشویی توحید

شفافیت در انجام خدمات و تعیین هزینه‌ها با توجه به نوع فرش و خدماتی که در رابطه با آن صورت می‌گیرد باعث شده است تا قالیشویی توحید طی سالیان گذشته بتواند به عنوان یک مجموعه مورد اعتماد از سوی مشتریان مورد استقبال قرار بگیرد و خانوده‌های زیادی با اطمینان خاطر اموال خود را که در مواردی از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند به ما بسپارند و با پرداخت هزینه‌ای معقول فرش، موکت یا مبلمان خود را تمییز و سالم تحویل بگیرند.  

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا