مکمل بنزین
گوناگونخبر

جدیدترین فیس‌لیفت جیلی امگرند X7 معرفی شد

جیلی امگرند X7 کراس‌اوور کامپکتی بود که برای اولین بار در سال 2012 به بازار آمد و برای مدتی به‌صورت وارداتی در کشورمان هم عرضه شد. سپس این خودرو در سال 2016 اولین فیس‌لیفت بزرگ خود را تجربه کرده و به جیلی ویژن X6 تغییر نام داد. حال نیز جدیدترین فیس‌لیفت این خودرو با نام ویژن X6 پرو معرفی شده است. این پنجمین فیس‌لیفت امگرند X7 از سال 2012 تاکنون محسوب می‌شود.

بزرگ‌ترین تغییر ظاهری ویژن X6 پرو در جلوی آن صورت گرفته است. البته در اینجا شکل چراغ‌های جلو دست‌نخورده باقیمانده اما حالا بین آن‌ها جلوپنجرهٔ بسیار بزرگ‌تری با خطوط عمودی جای گرفته است. علاوه بر این، سپر جلو هم از نو طراحی شده است. در عقب حجم تغییرات کمتر است ولی بااین‌حال در اینجا هم شاهد سپر جدیدی با سر اگزوزهای بزرگ‌تر هستیم درحالی‌که چراغ‌ها هم بجای تریم کرومی قبلی حالا توسط یک نوار LED باریک به هم متصل شده‌اند.

طراحان جیلی در داخل ویژن X6 پرو هم تغییراتی ایجاد کرده‌اند تا آن‌را مدرن‌تر کنند. البته طراحی کلی کابین مشابه قبل است اما دریچه‌های تهویه تغییر کرده و در کل عرض داشبورد کشیده شده‌اند. علاوه بر این، کنسول میانی هم بازطراحی شده و حالا دسته‌دنده T شکل جدیدی روی آن جای گرفته است. روی داشبورد و رو دری‌ها هم طرح شطرنجی کار شده است. نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این کراس‌اوور چینی بسته به تیپ 8 یا 12.3 اینچی خواهد بود اما نکته عجیب اینکه در X6 پرو از صفحه آمپر دیجیتالی قبلی خبری نیست و دوباره از نمونه آنالوگ استفاده شده است.

در پیشرانه ویژن X6 پرو هیچ تغییری صورت نگرفته که این یعنی زیر کاپوت آن همچنان همان پیشرانه 1.4 لیتری چهار سیلندر توربو با 141 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. البته قبلاً برای انتقال نیروی این موتور گیربکس‌های شش سرعته دستی، شش سرعته اتوماتیک و CVT قابل انتخاب بود اما حالا گیربکس CVT حذف شده و فقط همان دو نمونه شش سرعته ارائه می‌شوند.

جیلی ویژن X6 پرو فیس‌لیفت پیش از پایان ماه سپتامبر در بازار چین عرضه خواهد شد. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده اما نباید نسبت به نسخه قبلی که قیمت آن از 68,900 یوآن معادل 10,700 دلار آغاز و به 99,900 یوآن معادل 15,500 دلار ختم می‌شود تفاوت چندانی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا