مکمل بنزین
تازه‌هاخبر

کمپانی سنوا و یک کانسپت جذاب!

خودروسازان چینی با انواع مختلفی از خودروهای مفهومی یا همان کانسپت به صحنه نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ آمده‌اند. کمپانی سنوا یکی از همین برند‌ها است که با یک نمونه زیبا و خاص، تلاش کرده در این زمینه نسبت به سایر خودروسازهای چینی عقب نماند. نام محصول متفاوت سنوا OffSpace است. چراغ‌های جلوی زیبا و جلوپنجره بزرگ در کنار نوارهای کرومی که به میزان زیاد در قسمت جلو و عقب خودرو به چشم می‌خورند یک ارگونومی خاص را ایجاد کرده‌اند. با نگاه به قسمت جانبی این خودرو برجستگی‌هایی که چراغ‌های جلو را به چراغ‌های عقب متصل کرده‌اند، بسیار جلب توجه می‌کنند. آرایش قرار گیری درب ها‌ هم به صورت دروازه‌ای و مخالف هم هستند. مسئولان سنوا در حاشیه این نمایش به این نکته اشاره کرده‌اند که این خودرو تا سال ۲۰۱۸ به بازار چین عرضه خواهد شد.

senova-offspace-bj-1-660x521

در این پیش نمایش اطلاعات مربوط به پیشرانه OffSpace ارائه نگردیده اما پیش بینی می‌شود سنوا برای قلب تپنده محصول خاص خود از یک موتور ۲.۳ لیتری توربو و موتور ۲.۰ لیتری توربو هیبریدی استفاده کند. زمانی که درب‌های خودرو را باز می‌کنیم با یک فضای بزرگ روبرو می‌شویم که گنجایش ۴ نفر را دارد. سنوا مانند سایر برندهای چینی، که بسیار علاقه دارند از مانیتورهای مختلفی در خودروهای خود استفاده کنند، از ۳ صفحه نمایش بزرگ در قسمت جلویی کابین بهره گرفته است. همچنین کلیدهای انتخاب حالت رانندگی و کنترل گیربکس در قسمت وسطی خودرو با آرایشی قابل قبول چیده شده اند. صفحه نمایشی که در قسمت شاگرد و سمت راست خودرو قرار گرفته، علاوه بر امکانات سرگرمی، توانایی تشخیص سلامتی سرنشین خودرو را دارد و اطلاعات مفیدی در ارتباط با سلامتی جسمانی سرنشین در اختیارش قرار می‌دهد. صندلی‌های چرمی OffSpace بسیار راحت به‌نظر می‌رسند اما مسئولان غرفه سنوا اجازه استفاده از این صندلی‌ها را به بازدید کنندگان نداده‌اند. در قسمت عقب کابین نیز ۲ تبلت برای سرگرمی و استفاده سرنشینان عقب تعبیه شده است.

senova-offspace-bj-4a-660x470

در اولین نگاه به قسمت عقب خودرو شاید استفاده از نوارهای کرومی بسیار بیش از حد تشخیص داده شود ولی وقتی کمی بیشتر دقت میکنیم به این نتیجه می‌رسیم که این نوارهای کرومی یکی از دلایل اصلی زیبایی قسمت عقب خودرو بخصوص اطراف چراغ‌های باریک عقب هستند.

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا