مکمل بنزین
گوناگونخبر

سیستم جدید شارژ بی سیم پورشه تایکان، شارژ خودرو را در ۱۰ دقیقه، از ۰ به ۸۰ درصد می‌رساند

گروه فولکس واگن از مرکز نوآوری ایالت ناکسویل آمریکا، که از واحدهای فناوری این شرکت برای علم مواد کاربردی است، به منظور کار بر روی فناوری آینده، همکاری تحقیقاتی خود با آزمایشگاه ملی اوک ریج (ORNL) و دانشگاه تنسی را گسترش می‌دهد.

این سه شریک هدف مشترکی را دنبال می‌کنند و قصد دارند بررسی کنند که ”چطور می‌توان با ادغام دستاوردهای جدید علم مواد و کانسپت‌های بازیافت از پیشرانه‌های الکتریکی و حمل و نقل پایدار حمایت کرد.” اولین پروژه آن‌ها بررسی و آزمایش یک سیستم شارژ بی سیم است.

شرکا قصد دارند بر روی کانسپت شارژ بی‌سیم و پرقدرت ORNL برای پورشه تایکان کار کنند. هدف، رسیدن به یک پیشرفت چشمگیر در طراحی شارژرهای بی‌سیم است. این گروه برای کاهش و حذف تداخل‌ها، بر امواج الکترومغناطیس متمرکز شده‌ است.

نتایج آزمایش‌های اولیه بسیار دلگرم کننده بودند و یک سیستم پروتوتایپ (نمونه آزمایشی اولیه) کارایی ۹۸ درصدی داشته است. این بازدهی بالا بدان معنی است که تقریبا تمام نیرویی که از شارژر خارج می‌شود به وسیله نقلیه خواهد رسید. این تیم به واسه همکاری با فولکس واگن توانسته توان را از ۶.۶ کیلووات به ۱۲۰ کیلووات برساند، البته هدف این است که به توان ۳۰۰ کیلووات برسند تا پورشه تایکان بتواند تنها در مدت ده دقیقه، ۸۰ درصد شارژ شود.

Xin Sun، مدیر آزمایشگاه علم انرژی و فناوری در ORNL، گفت: ” از اینکه می‌توانیم فناوری شارژ بی‌سیم پرقدرت و بسیار کاربردی ORNL را با همکاری با فولکس واگن به مردم نشان دهیم بسیار خرسندیم.” وی ادامه داد: “طراحی منحصر به فرد سیم پیچ الکترومغناطیسی چند فازی و توان الکتریکی ما، امکان انتقال سطوح بالایی از انرژی را در یک سیستم متراکم فراهم می‌کند، این سیستم پتانسیلِ کاهش بازه تنش خودروهای الکتریکی را دارد و پروژه کربن زدایی بخش حمل و نقل ایالات متحده آمریکا را سرعت می‌بخشد.

تحقیقات از این هم فراتر خواهند رفت و به حوزه‌هایی مانند مواد کاربردی پیشرفته وارد خواهند شد. این حوزه شامل ”قطعات کامپوزیتی بدنه خودرو، استفاده از مواد گیاهی در طراحی داخلی و ارائه مفاهیم جدید برای بازیافت موادی که تا کنون غیرقابل بازیافت خوانده می‌شدند، مانند کامپوزیت‌های تقویت شده با الیاف” می‌شود‌.

نیکولای آردی، مدیر اجرایی گروه تحقیقاتی فولکس واگن گفت:

“گروه جهانی فولکس واگن قصد دارد در سراسر جهان، چشم اندازی پایدارتر از سیستم حمل و نقل در آینده تولید کند.” وی افزود: “همکاری‌های نوآورانه با شرکایی مانند آزمایشگاه ملی Oakridge و دانشگاه تنسی، به قوی‌تر شدن تیم بین‌المللی نوآوری فولکس واگن کمک خواهد کرد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا