مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید تویوتا سکویا یا برادر بزرگ‌تر لندکروزر رسماً رونمایی شد

سرانجام پس از حدود پانزده سال، تویوتا رسماً نسل جدید شاسی‌بلند فول سایز سکویا را معرفی کرده است. این خودرو حالا وظیفه سنگین‌تری بر عهده دارد زیرا لندکروزر از بازار آمریکا حذف شده و سکویا باید به‌عنوان بزرگ‌ترین شاسی‌بلند تویوتا، جای خالی برادر کوچک‌تر خود را هم پر کند.

پلت‌فرم و پیشرانه نسل جدید تویوتا سکویا

نسل جدید سکویا روی همان پلت‌فرم ماژولار TNGA-F مشترک با نسل جدید مدل‌های لندکروزر، تاندرا و لکسس LX ساخته شده است. سیستم تعلیق این خودرو در جلو مستقل و در عقب از نوع چند اتصالی است و کمک‌فنرهای تطبیقی و سیستم تنظیم ارتفاع بادی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. تمامی نسخه‌های سکویا مدل 2023 با قوای محرکه 3.5 لیتری V6 توئین توربوی هیبریدی بنام i-Force Max ارائه می‌شوند که با پیکاپ تاندرا مشترک است. این پیشرانه 437 اسب بخار قدرت و 790 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و انتقال این نیرو هم از طریق یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد.

سکویا به‌صورت استاندارد با انتقال قدرت محرک عقب عرضه می‌شود اما امکان سفارش سامانه چهارچرخ محرک هم برای همه تیپ‌های آن وجود خواهد داشت. نسخه TRD Pro اما صرفاً به‌صورت چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. نسل جدید سکویا می‌تواند حداکثر تا 4 تن را یدک بکشد که نزدیک به 22 درصد از نسل قبلی بیشتر است. برای فراهم کردن دید بهتر در هنگام یدک کشی، آینه‌های بکسل تاشو برقی سفارشی به همراه یک سیستم دید پانورامیک برای این خودرو در نظر گرفته شده که نمایی از بالا را در اختیار رانده قرار می‌دهد.

طراحی بیرونی نسل جدید تویوتا سکویا

استایل بیرونی نسل جدید سکویا فرمی جعبه‌ای شکل دارد که آن را سرخت و قدرتمند جلوه می‌دهد. طراحی بخش جلویی خود کاملاً مشابه نسل جدید تاندرا است. اصلی‌ترین ویژگی در این قسمت جلوپنجره بزرگی است که بسته به تیپ طرح داخلی متفاوتی خواهد داشت. به‌عنوان‌مثال، الگوی جلوپنجره در تیپ TRD Pro به شکل شش‌ضلعی‌های پهن مشکی‌رنگ است درحالی‌که برای تیپ لیمیتد خطوط افقی در نظر گرفته شده است. گلگیرهای نسبتاً عضلانی و چراغ‌های باریک و افقی عقب هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این شاسی‌بلند بزرگ ژاپنی هستند.

داخل و تیپ‌های نسل جدید تویوتا سکویا

طراحی داخلی سکویای جدید هم کاملاً مشابه تاندرا است. این شاسی‌بلند جدید در شش تیپ مختلف به نام‌های SR5، SR5 پریمیوم، لیمیتد، پلاتینوم، TRD Pro و کپستون عرضه می‌شود که همگی به سه ردیف صندلی، پکیج ایمنی Safety Sense 2.5 تویوتا، سانروف، صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی و سیستم دید پانوراما مجهز هستند. تیپ پایه SR5 با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 8 اینچی مجهز است اما در SR5 پریمیوم این نمایشگر با نمونه بزرگ‌تر 14 اینچی جایگزین می‌شود. این تیپ همچنین از صندلی‌های ردیف سوم تاشو برقی، درب صندوق برقی اتوماتیک و پریزهای برق 120 ولت در کابین و صندوق بار هم برخوردار است.

همچنین برای هردو تیپ SR5 و SR5 پریمیوم پکیج TRD Sport هم قابل سفارش است که کمک‌های بلیستین، تنظیم خاص فنرها و رینگ‌های 20 اینچی بجای 18 اینچی استاندارد را به همراه دارد. در تیپ لیمیتد هم گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو، گرم‌کن غربیلک فرمان و آفتاب‌گیر برای صندلی‌های ردیف دوم و سوم به تجهیزات قبلی اضافه می‌شود. برای نسخه‌های چهارچرخ محرک تیپ‌های SR5 و لیمیتد نیز امکان سفارش پکیج TRD Off Road وجود دارد که شامل قفل دیفرانسیل عقب، رینگ‌های 18 اینچی، سیستم مالتی تراین، کرال کنترل و دستیار پایین رفتن از شیب‌ها می‌شود.

تویوتا برای تیپ پلاتینوم سکویا در ردیف دوم صندلی‌های خلبانی با گرم‌کن و تهویه را به همراه سیستم صوتی با 14 بلندگو، سانروف پانوراما، نمایشگر سربالا، شارژر بی‌سیم، سنسور باران و چراغ‌های جلو و عقب LED مجهز در نظر گرفته است. تیپ TRD Pro اما برای کسانی است که خواهان توانایی‌های آفرود واقعی هستند. بدین منظور، تویوتا این تیپ را به کمک‌فنرهای فاکس، صفحه محافظ 6 میلی‌متری در جلو، قفل دیفرانسیل عقب، سیستم مالتی تراین، کرال کنترل و دستیار پایین رفتن از شیب‌ها مجهز کرده است. رینگ‌های 18 اینچی مشکی‌رنگ، یک نوار LED در جلوپنجره، باربند روی سقف و دو سر اگزوز در عقب هم از ویژگی‌های بیرونی سکویا TRD Pro هستند.

و درنهایت به پرچم‌دار خانواده نسل جدید سکویا یعنی تیپ کپستون می‌رسیم که در بیرون از تریم کرومی، پله رکاب‌های برقی و رینگ‌های 22 اینچی کرومی برخوردار است. این تیپ در داخل هم تودوزی چرمی با طرح مشکی و سفید به همراه‌تریم چوب گردوی آمریکایی بهره می‌برد. علاوه بر این، استفاده از شیشه‌های آکوستیک در پنجره‌های جلو، کابین تیپ کپستون را از دیگر تیپ‌ها ساکت‌تر می‌کند. فروش نسل جدید تویوتا سکویا مدل 2023 از تابستان امسال آغاز می‌شود و قیمت آن‌هم در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا