مکمل بنزین
گوناگونخبر

هوندا با همکاری سونی خودروهای الکتریکی تولید می‌کند

از آنجایی که در عصر برقی شدن خودروها بیش از هر زمان دیگری به یکدیگر متصل هستند، خودروسازان به غول‌های فناوری می‌پیوندد تا ویژگی‌های جدید خودروهایشان را تا حد امکان کاربرپسند کنند و سرعت توسعه را افزایش دهند. فورد و گوگل کارهای جالبی را با هم انجام داده‌اند، و در سال گذشته، Stellantis نیز با سازنده آیفون فاکسکان قراردادی منعقد کرد تا یک سری تجربیات کاملاً جدید به خودروهای خود اضافه کند.

جفت شدن خودرو و فناوری به خودی خود هیجان‌انگیز است؛ اما هوندا در این نقطه متوقف نشده، این کمپانی به تازگی یک پروژه هیجان انگیزتر و بزرگ‌تر را با همکاری شرکت سونی شروع کرده است. این دو شرکت قصد دارند یک سرمایه گذاری مشترک جدید راه اندازی کنند که New Company نام گرفته است و قرار شده توسعه خودروهای برقی در این کمپانی انجام شود.

سونی و هوندا تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری در ایجاد دوره جدیدی از خدمات حمل و نقل و جابجایی امضا کرده‌اند. با توجه به اینکه این برند در حال حاضر هیچ خودروی برقی‌ای در ایالات متحده به فروش نمی‌رساند، این اتحاد استراتژیک می‌تواند رونق بزرگی به حوزه خودروهای برقی هوندا ببخشد – البته لازم به ذکر است که این کمپانی چند مدل هیبریدی مانند Accord Hybrid و CR-V Hybrid را در ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رساند. انتظار می رود که شرکت جدید، فروش اولین خودروی برقی خود را در اوایل سال 2025 آغاز کند. این خبر به دنبال اظهارات اخیر یکی از مدیران سونی منتشر شده است. این مدیر گفته که این غول تکنولوژی به دنبال شرکای فناوری جدید برای پروژه EV خود است. در آغاز سال 2022، سونی از شاسی بلند الکتریکی خود با نام Vision-S 02 رونمایی کرده است.

اتحاد هوندا و سونی منجر به ترکیبِ ”توسعه حمل و نقل” خودروساز ژاپنی و تخصص سونی در زمینه‌هایی مانند فناوری‌های سرگرمی، مخابرات و فناوری‌های تصویربرداری خواهد شد.

توشیهیرو میبه، مدیر، نماینده پیشنهاد اجرایی و مدیر عامل شرکت هوندا موتور، گفت: “هدف شرکت جدید قرار گرفتن در خط مقدم نوآوری، تکامل و گسترش حمل و نقل در سراسر جهان خواهد بود.” وی در ادامه افزود: “اگرچه سونی و هوندا شرکت‌هایی هستند که شباهت‌های تاریخی و فرهنگی زیادی دارند، اما حوزه‌های تخصصی این دو کمپانی بسیار متفاوت است. بنابراین، من معتقدم این اتحاد که نقاط قوت دو شرکت را گرد هم می‌آورد، امکانات بیشتری را برای آینده حمل و نقل به وجود خواهد آورد.”

در حالی که سونی یک پلت فرم خدمات حمل و نقل برای شرکت جدید توسعه خواهد داد، هوندا خود اولین مدل EV را تولید خواهد کرد. سپس شرکت جدید “برنامه ریزی، طراحی، توسعه و فروش خودروهای برقی” را انجام خواهد داد.

سونی نیز به طور مشابه نسبت به همکاری جدیدش با هوندا خوش بین است. کنیچیرو یوشیدا، رئیس و مدیرعامل شرکت Sony Group، به “تجربه و دستاوردهای جهانی گسترده هوندا در صنعت خودرو” اشاره کرد و گفت که هدف سونی این است که حمل و نقل را “مهیج” کند. ما مشتاقانه منتظریم که تا سه سال آینده، شاهد ورود خودروی برقی شرکت جدید به بازار باشیم تا آن را در برابر. خودروهایی مانند تسلا، فولکس واگن و تویوتا محک بزنیم‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا