مکمل بنزین
گوناگونخبر

پورشه در حال کار بر روی 911 الکتریکی است

کمپانی پورشه کاملا بر روی هدف برقی‌سازی مدل‌های خود متمرکز شده است. اما، یکی از مدل‌های پورشه از این قاعده مستثنی بوده و کمپانی پورشه می‌خواهد تا جایی که ممکن است آن را با موتور احتراق داخلی به فروش برساند، این مدل چیزی نیست جز خودروی اسپرت نمادین 911. این خودروساز، برای تحقق این هدف، حتی به استفاده از سوخت‌های مصنوعی هم فکر می‌کرد، اما اکنون به نظر می‌رسد که یک 911 برقی از آنچه که فکر می‌کردیم بسیار به ما نزدیک‌تر است.

Electrek، به مقاله‌ای از مجله Manager آلمان اشاره کرده که نه تنها در آن گفته شده یک 911 الکتریکی در حال توسعه است، بلکه در مورد این واقعیت که نسخه الکتریکی این خودرو می‌تواند توسط یک باتری حالت جامد فلزی لیتیوم که توسط QuantumScape ساخته شده، تغذیه شود نیز بحث کرده است. کمپانی QuantumScape یک سازنده باتری در ایالات متحده است که شرکت مادر پورشه فولکس واگن بیشترین سهم را در آن دارد.

فولکس ‌واگن در سال 2018، 100 میلیون دلار در QuantumScape سرمایه ‌گذاری کرد. این کمپانی، در سال 2020، 200 میلیون دلار دیگر نیز در QuantumScape سرمایه ‌گذاری کرد. فولکس واگن تا کنون بیش از 1 میلیارد دلار بودجه اضافی این کمپانی را تضمین کرده است. QuantumScape می‌گوید از این بودجه اضافی برای تولید باتری حالت جامد برای خودروها استفاده خواهد کرد. از آنجایی که فولکس واگن پشتیبان اصلی است، منطقی است که این گروه خودروسازی به محض آنکه این باتری‌ها ساخته شوند، از آن‌ها استفاده کند.

این منبع به این موضوع نیز اشاره می‌کند که این 911 برقی قبل از پایان دهه جاری معرفی خواهد شد، این می‌تواند به آن معنی باشد که قبل از اینکه پورشه آن را به یک خودروی برقی تبدیل کند، یک نسل دیگر از پورشه 911 گازسوز تولید خواهد شد. با تمام این‌ها، اولیور بلوم، مدیرعامل پورشه، گفته که یک 911 BEV هرگز ساخته نخواهد شد – او به این واقعیت اشاره کرده که خودروی ذکر شده کاملا الکتریکی نخواهد بود و قرار بر آن است که هیبریدی باشد.

با این حال، خالی از لطف نیست که به تویوتا اشاره کنیم، این کمپانی ابتدا قصد داشت برای اولین بار یک باتری حالت جامد را در نسل بعدی پریوس قرار دهد و نه تنها در یک خودروی الکتریکی خالص. بعید نیست پورشه هم چنین چیزی را امتحان کند، این امر با آنچه مدیرعامل بلوم در سال 2018 گفت، و همچنین برنامه‌های رسمی اعلام شده پورشه برای ساخت 911 هیبریدی (که انتظار می‌رود سال آینده عرضه شود) نیز مطابقت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا