مکمل بنزین
گوناگونخبر

چری آریزو 8 معرفی شد، یک سدان لوکس و چشمگیر!

چری جدیدترین و لوکس‌ترین سدان خودرو را با نام آریزو 8 معرفی کرده است که می‌توان آن را یکی از زیباترین سدان‌های مدرن چینی تاکنون دانست. چری محصولات خود را به دو گروه تقسیم کرده که شامل گروه تیگو برای شاسی‌بلندها و گروه آریزو برای سدان‌ها می‌شود. گروه آریزو در حال حاضر فقط یک مدل اصلی بنام آریزو 5 دارد که در سه نسخه مختلف شامل آریزو 5، آریزو 5 پلاس (این مدل در کشورمان با نام آریزو 6 عرضه می‌شود) و آریزو GX ارائه می‌شود.

هر سه این مدل‌ها طراحی پایه و فاصله محوری یکسانی دارند و با پیشرانه‌های 1.5 لیتری تنفس طبیعی، 1.5 لیتری توربو و 1.6 لیتری توربو به بازار عرضه می‌شوند. همچنین جالب اینکه چری یک نسخه دوگانه‌سوز CNG را هم برای آریزو 5 ارائه می‌کند. قیمت‌های این سه نسخه نیز بسیار نزدیک به هم است و از 59,900 یوآن معادل 9,430 دلار برای آریزو 5 پایه شروع شده و نهایتاً به 129,800 یوآن معادل 20,400 دلار برای مدل پرچم‌دار آریزو GX می‌رسد. حال همان‌طور که از نام آریزو 8 مشخص است، این سدان جدید بالاتر از آریزو 5 قرار خواهد گرفت.

ممکن است عجیب به نظر برسد که چرا چری برای این سدان جدید نام آریزو 6 یا 7 را انتخاب نکرده است. دلیل این است که آریزو 8 خودرویی بسیار بزرگ‌تر و لوکس‌تر ا آریزو 5 بوده و قصد دارد چری را به سطح بالاتری از بازار وارد کند. آریزو 8 با جلوپنجره برجسته، خطوط تیز و بدنه‌ای سیال، طراحی بسیار زیبایی دارد. نمای عقبی خودرو نیز با چراغ‌های جذاب، چهار سر اگزوز که واقعاً جلب‌توجه می‌کنند و یک اسپویلر کوچک روی درب صندوق، واقعاً زیبا به نظر می‌رسد. آریزو 8 سدان میان سایزی است که یعنی ابعادی نزدیک به خودروهایی مثل تویوتا کمری دارد.

داخل آریزو 8 نیز عالی به نظر می‌رسد. در اینجا تزئینات روی داشبورد در سمت شاگرد و همین‌طور طراحی رو دری‌ها به شکلی هنرمندانه انجام گرفته است. همچنین در کابین این سدان جدید چینی چوب، چرم و قطعات فلزی گران‌قیمت زیادی دیده می‌شود که فضای لوکسی را ایجاد کرده‌اند. یکی دیگر از ویژگی‌های چشمگیر داخل آریزو 8 نیز نمایشگر دوقلوی 12.3 اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است.

آریزو 8 با دو پیشرانه مختلف به بازار عرضه خواهد شد. پیشرانه پایه یک نمونه 1.6 لیتری توربو با 194 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که نسخه بالا رده اسپرت با موتور قوی‌تر 2 لیتری توربو عرضه می‌شود که 250 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی هردو موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. چری هنوز قیمت آریزو 8 را اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود قیمت آن از حداقل 140 هزار یوآن معادل 22 هزار دلار شروع شود. این سدان جدید از سه‌ماهه سوم امسال راهی بازار چین خواهد شد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. ماشین خوب و با کیفیتی به نظر میاد نسبت به بقیه ماشینای چینی. ایشالا یکی میخرم.

  2. من یه چینی دارم دوسال و نیمه دارم استفاده میکنم سگش شرف داره به ماشینای ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا