مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

پورشه Pajun برای رقابت با تسلا معرفی خواهد شد

پورشه درحال آماده‌سازی نسخه‌ای کوچکتر از پانامرا است تا آن را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت معرفی کند.

شایعات می‌گویند که نام این ماشین پاجون (Pajun) خواهد بود. احتمالا پورشه از موفقیت ماکان به عنوان نسخه‌ کوچک‌تر کاین بسیار خوشنود بوده و حالا می‌خواهد این فرمول را برای دیگر خودروی محبوبش پیاده‌سازی کند. البته شایعات مربوط به پاجون از سال‌ها پیش آغاز شده بود ولی به گفته‌ منابع فرانسوی قرار است که پورشه کانسپت این خودرو را در فرانکفورت به نمایش بگذارد و طی چند سال آینده آن را تولید خواهد کرد.

رندری از پاجون
رندری از پاجون

به احتمال زیاد پاجون به رقابت با سری ۵ و E کلاس خواهد پرداخت. البته بیش‌تر شایعات مبنی بر آن هستند که با خودرویی تمام الکتریکی روبه‌رو هستیم و از این رو باید برادر پانامرا را رقیب مستقیم تسلا مدل اس بدانیم. البته این‌بار مهندسی و نبوغ آلمانی‌ها در کار است و بُرد این خودرو ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر (همانند تسلا) خواهد بود. پورشه از تکنولوژی‌های استفاده شده در  Panamera S E-Hybrid نیز در پاجون استفاده خواهد کرد.

porsche-pajun-rumors-frankfurt-motor-show

با معرفی نسخه‌های جدید تسلا از جمله  Ludicrous  مدل S (که شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعتی معادل ۲.۸ ثانیه دارد) به نظر می‌رسد که آلمانی‌ها در حال عقب افتادن از این برند آمریکایی هستند و به فکر معرفی خودروهایی تمام الکتریکی و شگفت‌انگیز همانند ماشین‌های تسلا افتاده‌اند. در هر صورت طی سال‌های آینده خودروهای بنزینی کنار زده خواهند شد ولی قطعا دنیای ماشین‌های پرسرعت پایان پذیر نخواهد بود.

البته نباید منتظر باشیم که پوجان را به زودی در خیابان‌ها ببینیم و تا رسیدن این ماشین الکتریکی به خیابان‌ها احتمالا تا سال ۲۰۱۸ باید صبر داشته باشیم.

  اپل یکی از مهندسان تسلا را استخدام کرد!

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا