مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی پادرا پلاس لانگ (کشیده) در نمایشگاه خودروی اصفهان

زامیاد در شانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودروی اصفهان برای اولین بار جدیدترین محصول خود را معرفی کرده است. این خودرو پادرا پلاس لانگ یا کشیده است که طول اتاق بار آن 50 سانتی‌متر بیشتر از نسخه معمولی است و برای حمل بارهای حجیم طراحی شده است. در این نسخه جدید، با تغییراتی در شاسی، فاصله محوری خودرو 35 سانتی‌متر بیشتر شده و 15 سانتی‌متر هم به طول اوورهنگ عقب اضافه شده تا کل طول اتاق بار حالا به 3 متر برسد. به گفته قائم‌مقام مدیرعامل زامیاد «سیامک خسروی»، پادرا پلاس لانگ تا یک ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد.

ابعاد و سایز پادرا + لانگ

خسروی در ادامه گفته است: در پادرا پلاس فاصله محوری 355 میلی‌متر و اوورهنگ عقب 145 میلی‌متر به ابعاد شاسی اضافه شده است. همچنین ابعاد اتاق بار این خودرو به اندازه نیم متر افزایش پیدا کرده و این اضافه شدن به‌صورت یکپارچه و با قالب‌سازی صورت گرفته است. این خودرو در تیپ‌های یخچال دار، مسقف فلزی، مسقف چادری و باری سه طرف بازشو طراحی و عرضه و در بازارهای مبل، حمل نوشابه و آب‌معدنی، خدمات شهری، حمل زباله و … به‌کارگیری خواهد شد.

زمان عرضه پادرا پلاس لانگ

خسروی گفت: این خودرو تا پایان آذرماه به بازار عرضه خواهد شد و اکنون در نمایشگاه خودرو اصفهان برای اولین بار از این خودرو رونمایی و در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

طول اتاق بار پادرا پلاس لانگ 3 متر است که نیم متر بیشتر از پادرا پلاس معمولی طراحی شده و این افزایش برای استفاده با کاربری مسقف فلزی و یخچال دار مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت. خسروی در خصوص مزایای خودرو پادرا پلاس لانگ گفت: مشابه عملکردی این خودرو، کامیونت‌های وارداتی است که با قیمت‌های بسیار بالایی در بازار وجود دارند درحالی‌که این خودرو با قیمت اقتصادی و بسیار مناسبی عرضه خواهد شد و قابلیت رقابت با کامیونت‌های هم‌سطح خود را دارد. همچنین این خودرو بنزین سوز، قابلیت سوخت‌گیری در جایگاه‌های بنزین داخل شهر را دارا خواهد بود درحالی‌که کامیونت‌های مشابه برای سوخت‌گیری باید در جایگاه‌های خارج از شهر سوخت‌گیری کنند.

موتور پادرا پلاس لانگ

پادرا پلاس لانگ اما در بخش قوای محرکه تغییری نداشته که این یعنی همچنان از همان پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر بنزینی وانت نیسان با 94 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. یک گیربکس پنج سرعته دستی هم این نیرو را به چرخ‌های عقب می‌فرستد. ترمزهای این پیکاپ در جلو دیسکی و در عقب کاسه‌ای بوده و مجهز به ABS و EBD است. سیستم فرمان هیدرولیک و تعلیق جلو به‌صورت مستقل دو جناقی میله پیچشی با میل موج گیر و تعلیق و اکسل عقب با فنر شمش و اکسل صلب است. باک سوخت این نسخه مثل پادرا پلاس معمولی 55 لیتر ظرفیت دارد اما زامیاد در نظر دارد در آینده آن را به باک بزرگ‌تر 80 لیتری مجهز کند. ظرفیت بار این پیکاپ هم 2 تن اعلام شده که تغییری را نسبت به پادرا پلاس معمولی نشان نمی‌دهد.

چراغ‌های مه شکن جلو، سیستم تهویه مطبوع، شیشه‌های برقی، تنظیم آینه‌های جانبی برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در چهار جهت مختلف، ریموت، قفل مرکزی و سیستم ایموبلایزر، تنظیم برقی تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو هم ازجمله تجهیزات و امکانات پادرا پلاس لانگ هستند. البته به گفته زامیاد، این نسخه به شکل وانت معمولی تولید نمی‌شود و صرفاً با هدف کاربری‌های مختلف به کار گرفته خواهد شد و کاربری‌سازی‌های آن نیز در شرکت ایران کاوه انجام خواهد شد.

در حالی زامیاد اقدام به معرفی نسخه کشیده پادرا پلاس کرده است که طبق خبری که چند روز پیش در چرخان منتشر کردیم، این شرکت قصد تولید و عرضه وانت نیسان اکسترا کابین را هم دارد که از کابین بزرگ‌تری برخوردار است. حال مشخص نیست که آیا این نسخه با شاسی کشیده‌تر پادرا پلاس لانگ ارائه خواهد شد تا ظرفیت بار آن بیشتر شود یا با همان اتاق بار نسخه معمولی به تولید می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا