مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرگ دلخراش نوزاد 8 ماهه در خودرو به دلیل فراموشی پدر و مادر!

حواس‌پرتی همیشه بخشی از زندگی ما بوده و همواره از این بابت ضرر و زیان‌هایی کوچک تا بزرگ گریبان ما را گرفته است. یکی از دغدغه‌های خانواده‌هایی که نوزاد یا کودک خردسال دارند، جابه جایی آنها با خودرو است. شاید استفاده از صندلیهای مدرن و پرزرق و برق تاحدودی این مشکل را حل کرده باشند اما زمانیکه حواس‌پرتی و عدم رعایت یکسری مسائل ایمنی از طرف پدر و مادر اتفاق بیافتد، احتمال بروز حوادث جبران ناپذیر به میان می‌آید.

مثلا ترک کردن خودرو و رها کردن کودک در آن برای زمان طولانی و یا حتی تنها گذاشتن خردسالان در خودروی روشن می‌تواند نمونه هایی از این حواس پرتی باشند. در جدیدترین حادثه دلخراش مرتبط با این سهل انگاری، یک نوزاد 8 ماهه به علت فراموشی پدرش و جاماندن در خودرو، آن‌هم در گرمای زیاد، جان خودش را از دست داد.

child-heat-up-at-summer

در سال جاری میلادی این یازدهمین کودک است که در ایالات متحده آمریکا به علت هایپرترمی یا بالا رفتن بیش از حد دمای بدن، می‌میرد. این آمار از رشد 275 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حکایت دارد. پدر این نوزاد 8 ماهه به گمان اینکه دخترش را به مهد کودک رسانده به کارهای روزمره اش سرگرم می‌شود ولی بعد از گذشت دو ساعت و دمای حدودا 40 درجه سانتی گراد این حادثه تلخ رخ می‌دهد. حتی عملیات احیاء صورت گرفته توسط نزدیکترین مرکز اورژانس هم نتوانست جان نوزاد را نجات دهد. پدر این کودک به اتهام اهمال در نگهداری از فرزندش که منجر به مرگ شده، دستگیر می‌شود.

معمولا با بالا رفتن دما و افزایش گرما، آمار مربوط به مرگ و میر مخصوصا در بین افراد سالخورده، افزایش می‌یابد. طبق گزارشات مربوط به هواشناسی، به دلیل وجود پدیده ال نینو در برخی نقاط دنیا، شاهد هوای گرمتری در تابستان خواهیم بود. آمار منتشر شده نشان می‌دهد که حدود 53 درصد از خانواده‌ها به سادگی فرزندان خردسال خود را در ماشین فراموش می‌کنند. معمولا ایجاد تغییرات در زندگی روزمره و کمبود خواب، که اکثر والدین نوزادان و کودکان خردسال با آنها سروکار دارند، باعث بروز چنین عواقب مخربی می‌شوند. یادمان باشد حتی اگر شما در طول روز هوای نسبتا ملایمی را حس کنید، دما در داخل فضای بسته خودرو چندین برابر گرمتر خواهد شد. از طرف دیگر بدن کودکان در مقایسه با بزرگسالان از راندمان پایینتری برای خنک ماندن برخوردارند. شاید توسعه برخی نوآوری‌ها مثل تعبیه حسگرهای پیشرفته برای هشدار دادن نسبت به وجود کودکان در صندلی عقب لازم به نظر برسند اما مطمئنا بهترین روش برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی، بالابردن هوشیاری و حواس‌جمعی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا