مکمل بنزین
گوناگونخبر

تیگو TJ-1، شاسی‌بلند جدیدی با طراحی جذاب و آفرودی از چری

چری در حال کار روی توسعه یک شاسی‌بلند جدید بنام تیگو TJ-1 است که حالا اولین تصاویر رسمی آن منتشر شده است. این خودرو شاسی‌بلندی خشن و آفرودی با بدنه‌ای جعبه‌ای شکل است که سپرهای مشکی‌رنگ با چیزهایی شبیه قلاب یدک‌کشی، فلاپ‌های مشکی‌رنگ دهانه گلگیرها، چرخ‌های آفرودی و نوشته بزرگ CHERY روی جلوپنجره از ویژگی‌های ظاهری آن هستند. چری یک شرکت خودروسازی چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در ووهو در استان آنهویی چین واقع است.

این شرکت که در سال 1997 تأسیس شد، طی دو دهه گذشته رشد چشمگیری داشته و به یکی از خودروسازان پیشروی چینی تبدیل شده است. چری همچنین دامنه فعالیت خود را به بازارهای خارج از چین هم گسترش داده است. این شرکت از نام تیگو برای شاسی‌بلندهای خود استفاده می‌کند که خانواده آن به‌سرعت در حال گسترش است و در حال حاضر به‌جز تیگو 9 که هنوز به بازار نیامده، 14 مدل مختلف را شامل می‌شود. TJ-1 نیز جدیدترین عضو خانواده تیگو خواهد بود. البته این فعلاً نام کد داخلی این خودرو است و نام اصلی آن بعداً اعلام خواهد شد.

در ظاهر TJ-1 علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، طرح سقف شناور با ستون‌های مشکی جلب‌توجه می‌کند. بین ستون‌های C و D هم یک پانل عریض همرنگ بدنه دیده می‌شود که نوشته TIGGO به رنگ مشکی روی آن نقش بسته است. در تصاویر همچنین تایرهای نسبتاً کوچکی با رینگ‌های مشکی‌رنگ دیده می‌شود. دستگیره‌های در مخفی، اسپویلر عقب، ریل‌های روی سقف و خروجی‌های هوای تزئینی روی گلگیرهای عقب هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری جذاب این شاسی‌بلند جدید چینی هستند.

چری هنوز تصویری از داخل TJ-1 منتشر نکرده ولی چند تصویر جاسوسی از آن وجود دارد که مثل بیرون، در داخل نیز طراحی جعبه‌ای و با خطوط صاف را نشان می‌دهد. در اینجا همچنین یک صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر لمسی عمودی به چشم می‌خورد که بزرگ‌ترین نمایشگری است که تاکنون در محصولات چری دیده‌ایم. کابین خودرویی که در تصاویر جاسوسی دیده می‌شود همچنین از طرح رنگی جالبی با چرم سفید در صندلی‌ها و روی داشبورد بهره می‌برد.

در چین، بازار خودرو به سمت مدل‌هایی با سبک آفرودی گرایش پیدا کرده و تیگو TJ-1 هم که طبق همین رویه ساخته شده، جوانان ساکن شهرهای بزرگ که در آخر هفته برای چادر زدن به حومه شهر می‌روند را هدف قرار داده است. این خودرو از قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی با پیشرانه 1.5 لیتری توربو و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. نسخه‌های پایه به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شوند اما نسخه‌های بالا رده چهارچرخ محرک خواهند بود. چری تیگو TJ-1 حدود یک ماه دیگر برای اولین بار رسماً در نمایشگاه خودروی شانگهای 2023 رونمایی خواهد شد و سپس در اواسط سال جاری راهی بازار چین می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا