مکمل بنزین
گوناگونخبر

همکاری بوئینگ و لامبورگینی برای ساخت فیبرکربن!

لامبورگینی را بدون ایتالیا نمی‌توان تصور کرد! با این وجود کمپانی لامبورگینی برای استفاده از نوآوری‌های جدید در محصولات آینده خود، راهی جز بازگشایی مراکز تحقیقاتی جدید در مکان‌هایی مانند سیاتل و واشنگتن ندارد؛ بنابر این به تازگی کمپانی لامبورگینی، یک مرکز تحقیقات جدید را در سیاتل بازگشایی کرده که هدف از تاسیس آن، تحقیق و توسعه فیبرکربن و کامپوزیت‌های مورد استفاده در نسل‌های بعدی سوپر اسپرت‌های لامبورگینی است.

lamborghini-advanced-composite-structures-laboratory-

Countach Quattrovalvole، اولین محصول لامبورگینی بود که در ساخت آن، از قطعات فیبرکربن استفاده شد و این موضوع نشان دهنده پیمودن یک مسیر طولانی توسط لامبورگینی، برای توسعه فناوری‌های مرتبط با فیبرکربن است. لامبورگینی برای استفاده بیشتر از فیبرکربن و توسعه آن، شرکت ACSL  را تاسیس و اقدام به ساخت مواد سبک وزن و کار بر روی آنها کرد، تا قطعاتی متناسب با ساختار مورد نیاز خود را تولید کند و برای نخستین بار از این مواد، بر روی بدنه Sesto Elemento استفاده نمود.

اما اکنون مرکز جدید ACSL با همکاری بوئینگ و لامبورگینی به منظور توسعه فیبرکربن‌ تاسیس می‌شود. این اقدام لامبوریگنی کنجکاوی بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات این کمپانی را بر انگیخته و همگان منتظر نتیجه این همکاری مشترک و استفاده از فیبرکربن‌هایی سبک وزن‌تر در لامبورگینی Aventador  هستند.

به غیر از لامبورگینی، کمپانی BMW هم باب همکاری را با بوئینگ گشوده و این کمپانی برای ساخت محصولاتی مانند i3 و i8 از کمک بوئینگ بهره می‌برد. BMW و لامبورگینی امیدوارند که با همکاری بوئینگ، راهی برای کاهش وزن و مصرف سوخت خودروها بیابند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام دوستان عزیز
    بین سه ماشین زیر کدام بهتره ولوازم یدکی کدام بهتر گیر میاد
    دوو سیلو مدل 1383
    هوندا اکورد EX مدل 1373
    میتسوبیشی گالانت 1994
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا