مکمل بنزین
رپورتاژ

معرفی کامیونت ایسوزو؛ پرفروش‌ترین کامیونت در ایران

اگر جزو صنف رانندگان ماشین های سنگین باشید، حتما تاکنون متوجه شده اید که کامیونت ایسوزو از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین کامیونت ها در ایران و بدون اغراق، در کل جهان است. کمپانی ایسوزو این خودرو محبوب خود را در تناژهای 5، 6 و 8 تن تولید می‌کند که در این میان دو تناژ 6 و 8 تن کارایی بیشتر و در نتیجه تقاضای خرید بالاتری دارند. خوشبختانه هر سه آن ها توسط گروه بهمن دیزل وارد ایران می‌شوند و توسط نمایندگی های این گروه، به فروش می‌رسند.

نکته جالب این که تناژهای مختلف کامیونت ایسوزو، برخلاف سایر کامیونت های تولید داخل یا خارجی، ویژگی ها و مشخصات فنی متفاوتی دارند و همین موضوع باعث شده تا کاربردها و موارد استفاده از آن ها نیز متفاوت باشد.

اگر تصمیم به خرید کامیونت ایسوزو دارید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره آن، و همچنین مرجعی معتبر و شناخته شده برای خرید نقد یا اقساطی این مدل کامیونت وارداتی هستید، تا انتهای این مطلب با من همراه باشید.

نگاهی به برند ایسوزو و تاریخچه آن

قبل از این که مبحث اصلی و معرفی کامیونت های ایسوزو را آغاز کنم، لازم دیدم توضیحات مختصری درباره برند ایسوزو و این که این کمپانی در کدام کشور قرار دارد، در اختیار شما بگذارم.

ایسوزو (ISUZU MOTORS) یک کمپانی معتبر ژاپنی در زمینه تولید انواع کامیون، کامیونت و خودروهای سنگین است که شهرت جهانی دارد! این برند حدودا در سال 1916 میلادی بود که با نام شرکت خودروسازی ایشیکا واجیما، شروع بکار کرد. اولین خودرو باری که صفر تا صد طراحی و ساخت آن با این کمپانی بود، ایسوزو بلل نام داشت که در سال 1961 به بازار معرفی شد. از آن پس کمپانی ایسوزو به صورت حرفه‌ای کار خود را در این زمینه آغاز کرد و با هدف طراحی و تولید بهترین خودروهای سنگین و نیمه سنگین، در این مسیر قدم گذاشت.

دفتر مرکزی ایسوزو هم اکنون در توکیو مستقر است. اما این برند تقریبا در تمام کشورهای جهان نمایندگی فروش دارد و از این طریق محصولات خود را به کل جهان، عرضه می‌کند.

مشخصات فنی و ویژگی های مهم کامیونت ایسوزو

همانطور که در مقدمه بحث خدمتتان عرض کردم، کمپانی ایسوزو کامیونت های خود را با ویژگی ها و مشخصات فنی متفاوت تولید می‌کند. البته این تفاوت ها شاید در ظاهر جزئی باشند و چندان به چشم نیایند ولی اگر با نگاه کارشناسانه به آن ها بنگرید متوجه خواهید شد که اتفاقا خیلی هم حائز اهمیت اند!

ویژگی های فنی کامیونت ایسوزو 5 تن

کامیونت 5 تن ایسوزو از اولین محصولات این برند بود که روانه بازار شد و از همان بدو ورود به بازار توانست خود را در دل سنگین سواران، جا کند. این مدل کامیونت به دلیل طراحی بدون خواب و قدرت تحمل وزن نسبتا پایینی که دارد معمولا برای جابجایی های درون شهری یا درون استانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیاری از افراد آن را جایگزین نیسان می‌دانند. بنابراین باید خدمتتان عرض کنم که این کامیونت برای حمل بار در مسافت های طولانی چندان مناسب نمی‌باشد.

در ادامه جدول مشخصات فنی کامیونت ایسوزو 5 تن را مشاهده می‌کنید؛

مشخصه 5 تن
طول 4780 سانتی‌تر
عرض 700 سانتی‌متر
مدل موتور 4JJ1-TC
استاندارد آلایندگی Euro 4
توان موتور 150 / 2800 hp /rpm
گشتاور 230 نیوتن
قدرت 150 اسب بخار
تعداد سیلندر 4 سیلندر خطی
عملکرد ترمز ASR،EBD،ABS
نوع فنربندی فنر تخت چند لایه مجهز به کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی دو طرفه
نوع فرمان ساچمه گردان هیدرولیکی

 

ویژگی های فنی کامیونت ایسوزو 6 تن

کامیونت 6 تن ایسوزو نیز مانند تناژ 5 تن این خودرو، در کلاس بدون خواب طراحی شده و کابین خواب ندارد. و این یکی از معایب اصلی کامیونت ایسوزو 6 تن محسوب می‌شود. سیستم ترمز ضعیف‌تر و عدم تجهیز به کروز کنترل نیز از دیگر معایب این مدل کامیونت ایسوزو می‌باشد.

البته موارد گفته شده از ارزش های این مدل کامیونت ایسوزو کم نمی‌کنند و این خودرو همچنان محبوب دلهاست و اگر نظر من را بخواهید برای حمل بار در مسافت های نزدیک، خیلی هم خوب است.

 

مشخصه 6 تن
طول 6635 سانتی‌تر
عرض 2115 سانتی‌متر
مدل موتور 4HK1-E4N
استاندارد آلایندگی یورو DPD 4
توان موتور 150 / 2600 hp /rpm
گشتاور
قدرت 155 اسب بخار
تعداد سیلندر 4 سیلندر خطی
عملکرد ترمز ASR،EBD،ABS
نوع فنربندی فنر تخت چند لایه مجهز به کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی دو طرفه
نوع فرمان ساچمه گردان هیدرولیکی

 

ویژگی های فنی کامیونت ایسوزو 8 تن

کامیونت 8 تن ایسوزو هم معایبی مثل دو تناژ دیگر این خودرو دارد! ولی در عوض تغییر کاربری و اتاق آن به انواع مسقف چادری، مسقف فلزی، باری فلزی، یخچالدار، تانکر آب و … امکان پذیر می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت این مدل کامیونت ایسوزو برای حمل هر نوع باری مناسب است و این یکی از برترین مزایای کامیونت 8 تن ایسوزو نسبت به رقبا محسوب می‌شود.

 

مشخصه 8 تن
طول 6635 سانتی‌تر
عرض 2115 سانتی‌متر
مدل موتور 4HK1-E4N
استاندارد آلایندگی یورو DPD 4
توان موتور 150 / 2600 hp /rpm
گشتاور 1500 نیوتن متر
قدرت 133 اسب بخار
تعداد سیلندر 4 سیلندر خطی
عملکرد ترمز ASR،EBD،ABS
نوع فنربندی فنر تخت چند لایه مجهز به کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی دو طرفه
نوع فرمان ساچمه گردان هیدرولیکی

 

خرید نقد و اقساطی انواع کامیونت ایسوزو 5، 6 و 8 تن

با مقایسه ویژگی های فنی، مزایا و معایب کامیونت های ایسوزو به چه نتیجه‌ای رسیدید؟!

اگر تصمیم نهایی برای خرید یکی از تناژهای این کامیونت محبوب را گرفته اید، می‌توانید همین حالا آن را به صورت نقد یا اقساطی و با شرایط عالی از دیزلیران که بزرگترین مرجع خرید و فروش خودروهای سنگین و نیمه سنگین در ایران است، خریداری نمایید. برای مشاهده قیمت کامیونت ایسوزو و در نهایت خرید آن از این مجموعه فقط کافیست یک سر به سایت دیزلیران بزنید!

در آخر این که اگر هنوز موفق نشدید یکی از 3 تناژ کامیونت ایسوزو را برای خرید انتخاب کنید و یا کلا تردید دارید که آیا این کامیونت برای شما مناسب است یا خیر، تنها راه چاره مشورت با یک کارشناس متخصص و مجرب است! مجموعه دیزلیران با بیش از 30 کارشناس آموزش دیده و باتجربه آماده ارائه خدمت و راهنمایی شما عزیزان می‌باشد.

پس پیشنهاد می‌کنم قبل از هرگونه اقدامی، حتما سری به سایت اینترنتی دیزلیران بزنید و سپس با کمک کارشناسان این مجموعه و با در نظر داشتن شرایط فروش اقساطی، تصمیمی هوشمندانه و درست بگیرید!

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

    1. منم مدل ۹۰ یخچال دار دارم از شرکت پگاه تهران خریدم الان دیگه از پگاه آوردم بیرون .بین شهری کار میکنم واقعا حرف ندارن

  1. سلام‌به‌جرات‌میتونم‌بگم‌‌ایسوزو‌‌بهترین‌ماشین‌روی‌کره‌زمین‌است‌من‌خودم‌مدل‌۹۰‌دارم‌۵تن‌‌خودم‌صفرشو‌از‌کمپانی‌خریدم‌هنوز‌که‌هنوزه‌موتورش‌دست‌نخورده‌..رحمت‌خداوند‌بر‌سازنده‌اش.

    1. ماشین خوبیه ولی قیمت ها یه خرده ناجور هستش من خودم 5200 دارم راضی هم هستم خداییش

  2. سلام بنده از سال ۱۳۸۷ یه بار هم کمک فنرو تسمه دینام وغیره تعویض نکردم و الان هم کار میکنه

  3. منم مدل ۹۰ یخچال دار دارم از شرکت پگاه تهران خریدم الان دیگه از پگاه آوردم بیرون .بین شهری کار میکنم واقعا حرف ندارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا