مکمل بنزین
خبر

گزارشی از باکیفیت‌ترین شاسی‌بلندها و تراک‌های سال 2016!

چیزی بدتر از این وجود ندارد که شما زمانی که یک خودرو می‌خرید بعد از مدتی مجبور شوید برای مشکلات فنی به نمایندگی مراجعه کنید. حدود ۳۰ سال است که مجله J.D Power اقدام به انتشار گزارش ابتدایی از کیفیت محصولات بازار می‌کند. در مطالعات پیش رو که از نظر مالکان خودروها در 90 روز اول مالکیت استفاده شده این موسسه براساس نتیجه تحقیقات خود و درنظر گرفتن امتیاز برای هر 100 خودرو، هر محصول را که کمترین امتیاز را دریافت کرده باشد به‌عنوان باکیفیت‌ترین انتخاب می‌کند. بنابراین اگر شما دنبال خرید یک شاسی‌بلند یا تراک جدید هستید برای داشتن یک انتخاب خوب می‌توانید از این نظرسنجی استفاده کنید.

highest-quality-suvs-and-trucks-of-2016

کیا اسپورتیج، شاسی‌بلند کوچک

کیا در همین اواخر به‌عنوان باکیفیت‌ترین خودروساز لقب گرفت که در ۲۷ سال گذشته اولین کمپانی غیرممتازی بوده که به این مقام دست‌پیدا کرده است. مدل اسپورتیج از این شرکت در بخش شاسی بلندهای کوچک باکیفیت‌ترین خودرو انتخاب شده و خودروهای هیوندای توسان و بیوک انکور جایگاه بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

2017 Kia Sportage EX EX

شاسی‌بلند کوچک پریمیوم یا ممتاز، آئودی Q3

در این بخش، آئودی Q3 جایگاه نخست را کسب کرد و ب‌ام‌و X1 در رتبه‌ی دوم قرار گرفت. هیچ محصول دیگری نتوانست در این بخش از حد متوسط نمره بهتری کسب کند.

audi-q3

شاسی‌بلندهای کامپکت، شورولت Equinox و جی‌ام‌سی Terrain

شورولت Equinox و جی‌ام‌سی Terrain به‌طور مشترک اول شدند و پس از آنها فورد اسکیپ مقام دوم را کسب کرد.

chevrolet-equinox-gmc-terrain

شاسی‌بلند پریمیوم کامپکت، پورشه ماکان

در این بخش نماینده پورشه یعنی پورشه ماکان به عنوان باکیفیت‌ترین خودرو انتخاب شد و پس این خودرو نیز مدل‌های لینکلن MKC و ب‌ام‌و X3 در لیست قرار داده شدند.

porsche-macan

شاسی‌بلند سایز متوسط، تویوتا هایلندر

تویوتا هایلندر در این بخش به عنوان باکیفیت‌ترین شاسی‌بلند سایز متوسط انتخاب شد و دو رقیب دیگر به نام‌های کیا سورنتو و نیسان مورانو با اختلاف کمی در تعقیب تویوتا هستند.

toyota-highlander

شاسی‌بلند پریمیوم سایز متوسط، ب‌ام‌و X5

ب‌ام‌و X5 یکی از محبوب‌ترین‌های بازار محسوب می‌شود که در کلاس خود به عنوان باکیفیت‌ترین شاسی‌بلند شناخته شده و در رده‌های بعدی نیز بی‌ام‌و X6 و لکسوس RX قرار دارند.

bmw-x5

پیکاپ سایز متوسط، نیسان Frontier

کمتر کسی فکر می کرد که نماینده نیسان بتواند در جایگاه نخست قرار بگیرد. جی ام سی کانیون و شورلت کلرادو بعد از نماینده ژاپنی، قرار گرفته‌اند.

2016 Nissan Frontier

شاسی‌بلند بزرگ، شورولت تاهو

رقابت در این بخش بسیار نزدیک و نفس‌گیر است و شورولت تاهو توانست در صدر این لیست باقی بماند. تویوتا سکویا و فورد اکسپدیشن در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند.

2016 Chevrolet Tahoe Z71

شاسی‌بلند پریمیوم سایز بزرگ، لینکلن نویگیتور

در سال‌های اخیر تعداد محصولات در این بخش بسیار زیاد شده‌اند با این وجود لینکلن نویگیتور به عنوان باکیفیت‌ترین خودروی این کلاس شناخته شده و اینفینیتی QX80 و لندروور رنجروور نیز پس از این خودرو قرار گرفته‌اند.

2015 Lincoln Navigator

پیکاپ سبک‌وزن بزرگ، شورلت سیلورادو LD

اگرچه پیکاپ‌های سری F فورد پرفروش‌ترین پیکاپ های آمریکا بودند اما J.D. Power اعتقاد دارد این خودرو کیفیت خوبی ندارد و سری F حتی بالاتر از حد متوسط نیز عمل نکرده و پس از شورلت سیلورادو، جیامسی سیرا قرار خواهد گرفت.

chevrolet-silverado-ld

پیکاپ سنگین‌وزن بزرگ، شورلت سیلورادو HD

دو مقام آخر این لیست به دو برادر از شورلت می‌رسد بنابراین شورلت سیلورادو HD نیز به عنوان بهترین این بخش انتخاب میشود. فورد سوپر دیوتی نیز در رده‌ی دوم و جیامسی سیرا HD در مقام سوم قرار می‌گیرد.

The 2017 Chevrolet Silverado HD features an all-new, patented ai

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا