مکمل بنزین
گوناگونخبر

کراس اوور برقی بی وای دی آتو 3 در امارات عرضه شد

بی‌وای‌دی کراس‌اوور الکتریکی خود بنام Atto 3 را از طریق یک فروشنده محلی بنام «الفطیم الکتریک» در امارات متحده عربی عرضه کرده است. این خودرو با قیمت 149,900 درهم معادل 40,800 دلار در امارات به فروش می‌رسد تا ارزان‌ترین خودروی الکتریکی در این کشور لقب گیرد. بی‌وای‌دی همچنین رزرو خرید سدان پرچم‌دار هان را در امارات آغاز کرده که چند ماه دیگر در این کشور عرضه خواهد شد.

مدیرعامل بی‌وای‌دی خاورمیانه و آفریقا دراین‌باره گفته است:

امارات متحده عربی آب‌وهوای منحصربه‌فردی دارد و بنابراین عمیقاً به اهمیت بومی‌سازی محصول توجه داریم. سال گذشته آزمایش‌هایی در دمای بالا انجام دادیم تا مطمئن شویم که آتو 3 حتی در هوای گرم این منطقه هم بهترین عملکرد را دارد

بی‌وای‌دی دو ماه پیش همکاری خود را با گروه الفطیم در امارات اعلام کرد. به‌موجب این قرارداد، گروه الفطیم متعهد شده که تا سال 2030 حداقل 50 درصد از کل فروش خودروهایش از نوع الکتریکی یا پلاگین‌هیبریدی باشند و حداقل 3 هزار جایگاه شارژ در سراسر امارات احداث کند. الفطیم یک شرکت خوشه‌ای اماراتی است که در زمینه مونتاژ خودرو، خرده‌فروشی، خدمات بیمه، تجهیزات الکترونیکی و توسعه املاک و مستغلات فعالیت می‌کند و در سال 1930 تأسیس شد.

آتو 3 روی پلت‌فرم الکتریکی 3.0 بی‌وای‌دی ساخته شده و از یک موتور الکتریکی با 200 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این کراس‌اوور چینی ظرف 7.3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و قابلیت شارژ سریع دارد که می‌تواند از 30 تا 80 درصد باطری‌ها را ظرف 30 دقیقه شارژ کند. آتو 3 به باطری‌های 60.48 کیلووات ساعتی مجهز است که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن 420 کیلومتر را فراهم می‌کند. این خودرو 4,455 میلی‌متر طول، 1,875 میلی‌متر عرض و 1,615 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2,720 میلی‌متر است.

اتو 3 اصلی‌ترین محصول صادراتی بی‌وای‌دی محسوب می‌شود. این خودرو هم‌اکنون در تایلند، اسرائیل، استرالیا و نیوزلند فروش خوبی دارد و به‌تازگی تحویل آن در کشورهای دیگری مثل بریتانیا، آلمان، کاستاریکا و مکزیک آغاز شده است. بی‌وای‌دی از اوایل سال گذشته تولید خودروهای بنزینی را متوقف کرد تا فقط روی مدل‌های الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی تمرکز کند. این شرکت در ماه می امسال 240 هزار دستگاه خودروی الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی فروخته که 10,200 دستگاه آن در بازارهای صادراتی بوده است. نسبت فروش محصولات الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی بی‌وای‌دی 50:50 است و فروش کلی این مدل‌ها از 4.3 میلیون دستگاه فراتر رفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا