مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید هیوندای سانتافه با ظاهر کاملاً جدید جعبه‌ای شکل معرفی شد

نسل جدید هیوندای سانتافه با تحول بزرگی در طراحی معرفی شده است. این شاسی‌بلند کره‌ای حالا در نسل پنجم خود سراغ ظاهر کاملاً جعبه‌ای شکل رفته که از لندروور دیفندر الهام گرفته و بسیار با طراحی نسل قبلی متفاوت است. سانتافه جدید با گلگیرهای برجسته که رینگ‌های 21 اینچی را زیر خود جای داده‌اند به همراه گرافیک H شکل چراغ‌ها، نمایی خشن‌تر به خود گرفته است.

در عقب خودرو هم شاهد درب صندوق بسیار بزرگ هستیم درحالی‌که چراغ‌ها کاملاً پایین قرار گرفته و همان گرافیک H شکل را دارند. نوشته بزرگ SANTAFE نیز بالای چراغ‌ها جلب‌توجه می‌کند. شاسی‌بلند هیوندای در قسمت جانبی اما با تریم‌های همرنگ بدنه روی ستون‌های C و D، لندروور دیفندر 130 را به یاد می‌آورد. هیوندای فعلاً مشخصات فنی سانتافه جدید را منتشر نکرده زیرا قرار است معرفی کامل آن یک ماه دیگر صورت گیرد ولی شرکت کره‌ای می‌گوید فاصله محوری خودرو نسبت به نسل قبلی بیشتر شده است.

سانتافه جدید در داخل نیز دستخوش تغییرات بزرگی شده است. در اینجا شاهد نمایشگرهای دوگانه خمیده برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم درحالی‌که کنترل‌های مجزایی هم برای سیستم تهویه در نظر گرفته شده است. همچنین دکمه‌های فیزیکی قبلی هم حالا با نمونه‌های لمسی خازنی جایگزین شده‌اند. هیوندای در نسل جدید سانتافه روی جاداری داخلی تمرکز زیادی داشته که این را از روی فاصله زیاد بین صندلی‌های جلو با فضای کافی برای نصب دو پد شارژر بی‌سیم می‌توان متوجه شد. یکی دیگر از مُدهای طراحی که در داخل سانتافه دیده می‌شود دریچه‌های تهویه سراسری است که در کل داشبورد کشیده شده است. برای ساخت کف‌پوش‌ها و آستر سقف نیز از پلاستیک بازیافتی استفاده شده است درحالی‌که روی درها هم چرم کار شده است.

همان‌طور که گفته شد، هیوندای فعلاً هیچ‌گونه مشخصات فنی در مورد سانتافه جدید منتشر نکرده ولی نشان 2.5T در عقب خودرو در تصاویر به یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر توربو اشاره دارد. این موتور در نسل کنونی 277 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. علاوه بر این، هیوندای یک نسخه پلاگین‌هیبریدی را هم برای این خودرو ارائه خواهد کرد درحالی‌که انتظار می‌رود در بازار اروپا با پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو با 226 اسب بخار قدرت ارائه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا