مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

نمونه‌های اولیه فونیکس تیگو7 پرو پلاگین هیبرید (e پلاس) وارد ایران شد

مدیران خودرو پس از اینکه چندی پیش تیگو 8 پرو e پلاس را به‌عنوان اولین خودروی پلاگین هیبریدی مونتاژی کشور معرفی کرد، حالا قصد دارد تیگو 7 پلاگین هیبرید را هم به سبد محصولات خود اضافه کند. گفته شده اولین نمونه‌های این خودرو وارد کسور شده و قرار است با نام تیگو7 پرو e پلاس به بازار عرضه شود. این کراس‌اوور جدید از همان قولی محرکه تیگو 8 پرو e پلاس استفاده می‌کند که شامل یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو به همراه دو موتور الکتریکی است. این سیستم مجموعاً 326 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

انتقال این نیرو هم از طریق همان گیربکس سه سرعته DHT صورت می‌گیرد. تیگو 7 پرو e پلاس به یک پکیج باطری 19.27 کیلووات ساعتی مجهز است که امکان پیمودن 80 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی و بدون نیاز به استفاده از پیشرانه بنزینی فراهم می‌کند. برد کلی این خودرو نیز با شارژ کامل باطری و باک پر از بنزین حدود 1000 کیلومتر خواهد بود درحالی‌که می‌تواند ظرف هفت ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. این یعنی تیگو 7 پرو e پلاس به خاطر وزن سبک‌تر، حدود 0.6 ثانیه در شتاب صفرتاصد از برادر بزرگ‌تر خود سریع‌تر خواهد بود.

برخلاف تیگو 8 پرو e پلاس که در ظاهر تفاوت خاصی با تیگو 8 پرو معمولی ندارد، تیگو 7 پرو e پلاس با ظاهری متفاوت از تیگو 7 پرو معمولی در کشورمان عرضه خواهد شد. این همان طراحی فیس‌لیفتی است که در سال 2021 با نام تیگو 7 پلاس در چین معرفی شد. تغییرات این فیس‌لیفت صرفاً در جلوی خودرو بوده و شامل جلوپنجره جدید با فرم چندضلعی تیزتر و طراحی متفاوت ورودی‌های هوای داخل سپر می‌شود که نمای جذاب‌تری را ایجاد کرده است. در عقب خودرو اما تغییر خاصی صورت نگرفته و شاهد همان نمای قبلی هستیم.

در داخل نیز چری اقدام به طراحی داشبورد جدیدی برای این خودرو کرده که ویژگی اصلی آن صفحه نمایشگر دوگانه 24.6 اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است. چراغ‌های LED ماتریکسی، 18 سیستم کمک‌راننده هوشمند که قابلیت رانندگی خودکار سطح 2.5 را فراهم می‌کند، درب صندوق برقی با سنسور پایی و شارژر بی‌سیم گوشی هم از دیگر ویژگی‌های تیگو 7 پرو e پلاس هستند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. هی میگفتم طراحی تیگو 7پرو رو چه اصولی انجام شده واقعا مزخرف بود که جلوش رو خوشگل کردن ، ولی جاهای دیگه همونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا