مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

نمونه‌های تستی خودرو برقی زوتی جیانگنان U2 در راه ایران؛ محصول جدید پارس خودرو؟!

احتمالا با برند زوتی آشنا باشید. برندی که ورشکست شد و دوباره احیا گردیده است. در سال‌های گذشته، شاهد عرضه محصولات آن توسط سایپا و ریگان خودرو بودیم که متاسفانه با وخیم شدن اوضاع زوتی در چین، نماینده آن هم در ایران به مشکل خورده و اکنون بیش از 5 سال است که حواله داران خودرو زوتی T600 کوپه که در ایران با نام ریگان کوپا عرضه می‌شد، به خودرو خود نرسیده و وضعیت مبهمی دارند.

در چنین وضعیتی، با آزاد شدن واردات خودرو، زمزمه ورود دوباره زوتی به بازار ایران با شرکت پارس خودرو به گوش خورد و در هفته‌های گذشته، به صورت رسمی از خودرو زوتی DL5 (T300 سابق) رونمایی شد. همانطور که پیش‌تر اعلام کردیم، طبق خبر”تیراژ مونتاژ و واردات زوتی ZOTYE DL5 پارس خودرو اعلام شد” که از این تعداد، فقط 2 هزار دستگاه وارداتی بوده و مابقی مونتاژی خواهد بود. البته براساس اعلام جدید پارس خودرو، تاکنون 500 دستگاه از زوتی DL5 وارد کشور شده است.

ترخیص زوتی DL5 یا ZOTYE T300 پارس خودرو از گمرک
ترخیص زوتی DL5 از گمرک

همواره این انتقاد به وزارت صمت وجود دارد که با وجود تعهدات بسیار زوتی به ایران (ریگان خودرو) و عدم ایفا به تعهدات، چرا مجوز عرضه خودروهای زوتی را به شرکت دیگری داده است؟!

اما طی اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار پایگاه خبری چرخان، نمونه‌های اولیه دیگر خودرو زوتی که با برند جیانگنان در چین عرضه می‌شود، در راه ایران است. این محصول که همان خودرو برقی جیانگان U2 است، در راه ایران بوده و قرار است تا نمونه‌های آزمایشی آن بزودی وارد کشور شود.

جیانگنان زوتی یو 2 - JIANGNAN ZOTYE U2 خودرو برقی پارس خودرو
جیانگنان زوتی یو 2 – JIANGNAN ZOTYE U2

مشخصات JIANGNAN U2

جیانگنان U2 که یک کپی خام از هوندا E بوده، از قیمت مناسبی بهره‌مند است. این خودرو به باتری لیتیوم آهن فسفات مجهز شده و در دو تیپ عرضه می‌شود.

تیپ پایه این خودرو به پیشرانه برقی 55 کیلوواتی (73 اسب بخار) و 120 نیوتن متری مجهز بوده و برد آن نیز به 305 کیلومتر می‌رسد. نسخه فولتر U2، مجهز به پیشرانه‌ 80 کیلوواتی (107 اسب بخار) و 160 نیوتن متری بوده و برد آن نیز 406 کیلومتر اعلام شده است.

هنوز مشخص نیست که U2 با کدام پیشرانه وارد ایران خواهد شد.

البته بدلیل کمبود زیرساخت خودروهای برقی، احتمالا فرآیند ورود این خودرو هم طولانی خواهد شد.

ذکر این نکته مهم است که وزیر جدید صمت، تاکید ویژه‌ای بر خودروهای برقی داشته و همین موضوع، می‌تواند عامل تسریع ورود خودروهای برقی به کشور و تجهیز زیرساخت‌ها شود.

در رابطه با ابعاد جیانگنان U2 می‌توان به طول 3840 میلی‌متری، عرض 1742 میلی‌متری و ارتفاع 1545 میلی‌متری اشاره کرد. فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2521 میلی‌متر است. وزن آن نیز به 1188 کیلوگرم می‌رسد.

از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی U2 می‌توان به دوربین 360 درجه، سقف شیشه ای، رادار هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل آداپتیو، رادار هشدار خروج از خط، باز و بسته شدن آینه های جانبی به صورت برقی، تریم چرم و پارچه صندلی ها، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب و جلو، چراغ های روز، ترمز پارک برقی، ترمزهای ABS و EBD، ترمزهای دیسکی عقب و جلو و… اشاره کرد.

گالری تصاویر زوتی جیانگنان U2

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. مثه ماشینای ده پونزده سال پیشه. نه زیباست، نه مدرن و به روزه , و نه هماهنگ و متناسب… بعید میدونم ازش استقبال بشه مثه جک j4 یا s3

  2. لوگو روی ماشین رو عوض کنید و با اسم فولکس واگن یا آئودی منتشرش کنید، بعد ببینید نظرات خصوصا در مورد طراحی خودرو 180 درجه تغییر میکنه یا نه!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا