مکمل بنزین
گوناگونخبر

زیر مجموعه دیگری از بی‌وای‌دی اولین خودروی خود را معرفی کرد

در 14 آگوست، برند پریمیوم BYD، یعنی فانگ چنگ بائو، تصاویر رسمی از اولین خودروی خود را منتشر کرد. یک اس‌یو‌وی الکتریکی به نام لئوپارد ۵. خودروی الکتریکی جدید در کنفرانس فناوری Fang Cheng Bao در 16 آگوست عرضه خواهد شد و یک هفته بعد در نمایشگاه خودروی چنگدو در 25 آگوست به نمایش عمومی خواهد رسید.

همانطور که Fang Cheng Bao (FCB) قبلاً برخی از جزئیات را به اشتراک گذاشته است، معلوم شده که این خودرو بر روی پلت فرم هیبریدی DM-o شرکت بی وای دی قرار خواهد گرفت و دارای یک موتور الکتریکی با بیش از 500 کیلووات قدرت است که نیروی لازم تمام چرخ ها را تامین می‌کند. لئوپارد 5 با شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در 4 ثانیه یک خودروی پر شتاب خواهد بود. ظرفیت باتری هنوز اعلام نشده است، اما این خودرو با باک پر و باتری، برد ترکیبی 1200 کیلومتری خواهد داشت.

لئوپارد ۵ دارای زبان طراحی جدیدی است. مجموعه FCB آن را “زیبایی شناسی قدرت پلنگ” نامیده است. اس‌یو‌وی جدید دارای یک طراحی جعبه‌ای به طول حدود 5 متر است و تمام چیزهایی را که از یک آفرود انتظار داریم را در خود جمع کرده است: سپرهای عظیم، ریل‌های سقف، زاپاس نصب شده در پشت و لوگوی بزرگ در جلوپنجره. در بالای گلگیر جلو نیز می‌توانید یک سنسور برآمده را مشاهده کنید که ممکن است لیدار باشد. انتظار می‌رود که این خودرو از سیستم تعلیق Disus-P شرکت بی‌وای‌دی استفاده کند.

هنوز تصویری از فضای داخلی منتشر نشده است، اما بر اساس تصاویر جاسوسی، داخل کابین دارای دو صفحه نمایش LCD است، یکی برای پنل ابزار و صفحه نمایش بزرگ‌تر، به عنوان صفحه کنترل مرکزی. با توجه به بازار هدف خودروهای لوکس بی‌وای‌دی برای FCB شاهد استفاده زیاد از چرم در اتاق هستیم. همچنین با توجه به رویه سنتی‌تر بی‌وای‌دی در طراحی داخلی و برخلاف سازندگان جوان چینی خودروهای برقی در طراحی‌های مینیمالی، شاهد دکمه‌های زیادی درون کابین هستیم.

فانگ‌چنگ‌بائو برندی از بی‌وای‌دی است که می‌توان گفت در بین دو برند دیگر بی‌وای‌دی یعنی دنزا و یانگ‌وانگ قرار دارد. لئوپارد 5 حدود 400000 تا 600000 یوان (55300 تا 83000 دلار آمریکا) قیمت خواهد داشت. قیمت خودروهای دارای نشان BYD معمولا زیر 300000 یوان است، در حالی که دنزای پریمیوم، 300 تا 400 هزار یوان است و یانگ وانگ پریمیوم  از 1.89 میلیون یوان (160 هزار دلار) برای آفرود U8 شروع می شود.

قرار است لئوپارد 5 با مرسدس بنز کلاس G، گریت وال تانک 500 و تویوتا پرادو در چین رقابت کند . این خودرو دارای یک موتور احتراق داخلی ICE است که نیرویش به چرخ ها منتقل نمی‌شود به این معنی که  فقط به عنوان یک ژنراتور برای باتری ها کار می کند.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آینده خودرو در دست چین است
    تمام بازار جهان را قبضه میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا