مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

نمایش جک E50A در ایران، نسخه برقی کی ام سی J7

در حاشیه جلسه هیئت دولت در صبح روز چهارشنبه 25 مرداد، وزارت صمت چندین خودروی الکتریکی و هیبریدی را به نمایش گذاشت که یکی از آن‌ها جک E50A است. این خودرو که در چین بار برند سهول یا سی‌هائو عرضه می‌شود، در اصل نسخه برقی سدان کی‌ام‌سی J7 است. این خودرو اولین بار در اواخر سال 2019 در نمایشگاه خودروی گوانگژو با نام جک A5 EV معرفی شد. این سدان برقی بعداً به برند سی‌هائو منتقل شد و E50A نام گرفت.

E50A بعداً در سال 2021 فیس‌لیفت شد و با طراحی دماغه جدیدی به بازار آمد که از چراغ‌های جلوی کی‌ام‌سی J7 استفاده می‌کرد اما نمونه‌ای که در این به نمایش درآمده، از نسخه پیش از فیس‌لیفت است و از چراغ‌های جلوی مدل قدیمی‌تر استفاده می‌کند. هرچند E50A حاضر در ایران از نسخه قدیمی پیش از فیس‌لیفت است اما اگر نهایتاً کرمان خودرو قصد تولید این خودرو را داشته باشد به‌احتمال‌زیاد سراغ نمونه جدیدتر خواهد رفت زیرا بسیاری از قطعات بیرونی این مدل با J7 مشترک است.

جک E50A

جک یا بهتر بگوییم، سهول E50A به یک موتور الکتریکی در جلو مجهز است که 193 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور دارد. انرژی موردنیاز این موتور توسط یک پکیج باطری 64.5 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن تا 530 کیلومتر را فراهم می‌کند. البته این مشخصات مربوط به نسخه فیس‌لیفت است و نمونه‌ای که در ایران به نمایش درآمده از موتور ضعیف‌تر 142 اسب بخاری استفاده می‌کند. شتاب صفرتاصد این مدل 7.6 ثانیه و حداکثر سرعت آن 142 کیلومتر بر ساعت است.

  همکاری پورشه با بوئینگ برای ساخت خودروهای پرنده

درهرحال باید منتظر بمانیم و ببینیم سرنوشت این خودروهای الکتریکی در ایران چه خواهد شد. آیا با وجود فقدان زیرساخت‌های مناسب خودروهای الکتریکی در کشور، نهایتاً راهی خط تولید خواهند شد یا در حد همین رونمایی‌های نمایشی باقی خواهند ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا