مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

محصولات جدید سایپا برای سال 1402 را ببینید، از پاژ تا شاهین پلاس!

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا طی نشست خبری اخیر خود با خبرنگاران، برنامه محصولات جدید این شرکت برای سال 1402 را اعلام کرد. وی از عرضه هشت محصول جدید توسط سایپا طی سال جاری خبر داده است. محمدعلی تیموری در این نشست اظهار داشت که تا پایان سال 1402 گروه خودروسازی سایپا تولید حداقل هشت محصول جدید را در شرکت‌های زیرمجموعه خود آغاز خواهد کرد. علاوه بر این، قرار است برخی شرکت‌های زیرمجموعه سایپا در کنار واردات خودروهای چینی به مونتاژ CKD هم بپردازند.

سایپا اطلس

پاژ، اطلس، سهند، هامون، شاهین پلاس و …

آن‌طور که مدیرعامل سایپا گفته است، در خرداد 1402 شاهین اتوماتیک CVT به بازار می‌آید و در تیرماه هم اطلس و شاهین پلاس روی خط تولید انبوه می‌روند. شاهین پلاس که به‌زودی رونمایی خواهد شد، به پیشرانه 1.6 لیتری شانزده سوپاپ ME16 سایپا مجهز می‌شود که 115 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین در بخش انتقال قدرت هم برخلاف شاهین کنونی، این مدل جدید به گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت شرکت DAE مجهز است. علاوه بر این، شاهین پلاس در بخش داشبورد، رو دری‌ها و تجهیزات هم ارتقاء پیدا خواهد کرد تا به رقیبی جدی برای محصولات رده‌بالای ایران‌خودرو مثل دنا پلاس تبدیل شود.

یکی دیگر از محصولات جدید گروه سایپا، مدل سهند است که سدان جدید خانواده X200 محسوب می‌شود و در مرداد 1402 توسط پارس‌خودرو به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو در اصل نسخه فیس‌لیفت ساینا است که با طراحی بیرونی جدید، داشبورد جدید و نسخه ارتقاءیافته پیشرانه M15 با 90 اسب بخار قدرت راهی بازار می‌شود. پارس‌خودرو اما علاوه بر سهند قصد دارد امسال کادیلا را هم روی خط تولید ببرد که نسخه ایرانی رنو L90 است. کراس‌اوور سیلک که نسخه ایرانیزه کراس‌اوور سیتروئن C3 XR است، خودروی اقتصادی پاژ که بر پایه رنو کوئید شکل گرفته و ون بزرگ هامون هم دیگر محصولات جدیدی هستند که طی سال جاری توسط سایپا و زیرمجموعه‌هایش تولید و به بازار عرضه خواهند شد.

کادیلا

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. همینجا لازمه به شخصه از سایت چرخان و آقای هاشمی تشکر کنم که عکس و خبر خودرو های جدید رو قبل از اعلام رسمی منتشر میکنن.

  2. هیچ خلاقیتی از خودشون ندارن که ماشین طراحی کنن ، حتما باید از روی بقیه کپی برداری کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا