مکمل بنزین
اخبار خودرو

عرضه سدان چری اومودا O5 GT در مکزیک

اومودا جدیدترین برند چری است که در سال 2022 برای بازارهای صادراتی ایجاد شد. برخی محصولات چری در کشورهایی مثل روسیه، انگلستان و مکزیک از طریق این بزند عرضه می‌شوند. پیش‌ازاین، مدل‌های آریزو 6 پرو و فونیکس FX در مکزیک به ترتیب با نام اومودا O5 و اومودا C5 عرضه شده بودند و حالا چری مدل جدیدی بنام اومودا O5 GT را هم به سبد محصولات خود در این کشور اضافه کرده است. این خودرو در اصل همان چری آریزو 5 GT است که سال گذشته در چین معرفی شد.

سدان چری اومودا O5 GT در مکزیک

جزئیات چری اومودا

بنابراین، در جلوی خودرو شاهد همان نمای کپی شده از لکسوس با جلوپنجره بزرگ X شکل که بیشتر سپر را پوشانده و چراغ‌های باریک LED در طرفین آن هستیم. همچنین ورودی‌های هوای عمودی در طرفین سپر نیز یادآور ساخته‌های تویوتا هستند. پروفیل جانبی و قسمت عقبی خودرو نسبت به اومودا O5 یا همان آریزو 6 پرو تغییری نداشته و عناصر قدیمی محصولات هیوندای و فولکس‌واگن ویرتوس را ادغام کرده است. این سدان جدید چینی 4,691 میلی‌متر طول دارد که کمی از آریزو 6 پرو کوتاه‌تر است.

چری اومودا O5 GT

در داخل اومودا O5 GT شاهد دو نمایشگر 10.25 اینچی در پانلی یک‌تکه به سبک مرسدس هستیم. این خودرو همچنین در داخل از ویژگی‌های اسپرتی مثل‌تریم طرح فیبر کربن، صندلی‌های اسپرت با روکش چرمی مشکی و خطوط قرمز و پدال‌های آلومینیومی هستیم. در تیپ‌های بالایی هم گرم‌کن و تهویه صندلی‌ها به همراه سیستم‌های کمک‌راننده بیشتری مثل پایش نقاط کور ارائه می‌شود.

چری اومودا O5 GT

اومودا O5 GT به یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که 194 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و خودرو را ظرف 6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. اومودا O5 GT به‌زودی در مکزیک عرضه خواهد شد اما چری هنوز قیمت آن را اعلام نکرده است. بااین‌حال، این نسخه جدید مطمئناً گران‌تر از O5 معمولی خواهد بود که هم‌اکنون با چهره ساده‌تر، کابین متفاوت و موتور 1.5 لیتری با 147 اسب بخار قدرت در مکزیک عرضه می‌شود. ظاهراً قرار است اومودا O5 GT در روسیه هم عرضه شود.

چری اومودا O5 GT

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا