مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

آمار تولید محصولات ایران خودرو در سایت‌های خارجی (از سمند تا پارس معمولی) منتشر شد

گروه صنعتی ایران خودرو، سالهاست که علاوه بر صادرات محصولات خود به کشورهای خارجی، دستی در تولید در سایت‌های احداث شده خود در برخی کشورهای منطقه نیز دارد. از مهمترین سایت‌های احداث شده ایران خودرو در کشورهای خارجی می‌توان به سایت‌های کشور آذربایجان، تونس و عراق اشاره کرد که در برخی از آنان هنوز تولید جریان داشته و برخی محصولات ایران خودرو در آنجا مونتاژ و به فروش می‌رسد.

در سایت تولیدی کشور آذربایجان، ایران خودرو دو محصول سمند LX-EF7 و دنا را به تولید می‌رساند.

در سایت تولیدی تونس، خودرو رانا پلاس MT6 به صورت صادراتی SKD مونتاژ و عرضه می‌شود.

در سایت تولیدی عراق نیز، پژو پارس معمولی تولید و به فروش می‌رسد.

آمار تولید ایران خودرو در کشور آذربایجان

در سایت تولیدی آذربایجان، خودرو سمند LX-EF7 در مرداد ماه 1402 48 دستگاه تولید شده است.

این آمار در حالی رشدی 100 درصدی را نشان میدهد که در مرداد 1401 از این محصول در سایت مذکور به مرحله تولید نرسیده است.

در همین مجموعه تنها 5 دستگاه دنا نیز به تولید رسیده است که نسبت به مرداد 1401  آمار  منفی 94 درصدی را نشان میدهد. در مرداد ماه سال گذشته این عدد برابر 78 دستگاه بوده است.

آمار تولید ایران خودرو در تونس

ایران خودرو به تازگی صادرات رانا پلاس با موتور و گیربکس جدید خود را به تونس آغاز کرده است. طبق آمار منتشر شده، این محصول به صورت SKD به تونس صادر شده است. آمار ثبت شده برای این محصول تا مرداد 1402 برابر 47 دستگاه بوده است.

 

آمار تولید ایران خودرو در عراق

عراق هم یکی از کشورها همجواریست که میزبان اکثر محصولات کشورمان از آبی و نارنجی پوشان جاده مخصوص بوده است. ایران خودرو در سایت عراق به تولید پژو پارس معمولی میپردازد.

آمار تولید پژو پارس معمولی در مرداد 1402 برابر 48 دستگاه بوده است که نسبت به مرداد ماه 1401 افزایشی 7 درصدی را نشان میدهد. آمار تولید در مرداد سال گذشته برابر 45 دستگاه بوده است.

به طور کلی باید گفت که ایران خودرو تا مرداد ماه سال 1402 و در بازه یکساله یعنی از مرداد 1401، 148 دستگاه از محصولات خود را در سایت های خارجی به تولید رسانده است که نشان از افزایش 20 درصدی تولید دارد.

 

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. واقعا خنده داره ، یه سایت تولیدی با اینهمه هزینه های ارزی و و حشتناک راه بندازی تو یه کشور خارجی بعد 48 عدد ازش تولید کنی !!!منطق اقتصاد رو کلا زیر سوال بردن !نمیشد این تعداد رو صادر کرد اونوقت ؟1000 دلار خرج میکنند که 10 دلار در بیارند ! واقعا که !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا