مکمل بنزین
رپورتاژ

مشخصات ضد یخ بهران بهمن

بررسی مشخصات و نحوه استفاده از ضد یخ بهران بهمن در زمستان

ضد یخ ها مایعاتی اسیدی یا روغنی نظیر ضد یخ بهران بهمن هستند که از طریق مواد افزودنی خاص، به آن ها خواص ویژه ای اضافه می شود. این محصولات برای کاهش نقطه انجماد مایعات پایه آبی کارایی دارند. بنابر این  استفاده از ضد یخ ها مانند ضد یخ بهران بهمن، می تواند در محیط های سرد سبب کاهش نقطه انجماد مایعات و همچنین در محیط های گرم، موجب افزایش نقطه جوش مایعات شود.

همانطور که می دانید آب را می توان به عنوان یک سیال خنک کننده در نظر گرفت ولی از آنجایی که خواص خنک کنندگی ضد یخ را ندارد، مناسب فصل های خیلی سرد یا خیلی گرم نمی باشد. ضد یخ و ضد جوش ها به هنگام انبساط و انجماد، قابلیت حفاظت از محفظه ها و لوله های حاوی آب در خودرو ها را دارند و این امکان را به شما می دهند تا با اطمینان خاطر در جاده رانندگی کنید.

از دیگر محصولات بسیار کاربردی شرکت بهران، می توان به ضد یخ بهران دی اشاره کرد که یک خنک کننده عالی با قابلیت تحمل دمای بالا می باشد. مصرف کنندگان می توانند با خرید ضد یخ بهران دی و ترکیب آن با آب، از آن برای موتورهای ماشین آلات سبک و سنگین استفاده نمایند.

برای جلوگیری از هزینه های اضافی، کاهش رسوب، خورندگی، اکسید شدن و غیره از ضد یخ بهران بهمن استفاده کنید که به عنوان بهترین ضد یخ برای وسایل نقلیه شناخته می شود. مشخصات ضد یخ بهران بهمن شامل موارد زیر می باشد:

  • تولید شرکت بهران
  • ضد یخ روغنی
  • مناسب خودرو های بنزینی و دیزلی سبک
  • ترکیب ضد یخ و آب به صورت 50 % از هر کدام
  • تحمل دما در زمستان تا 37- درجه سانتی گراد
  • تحمل دما در تابستان تا 109 درجه سانتی گراد
  • در حجم های 20 لیتری و بشکه های 208 لیتری

در گذشته از آب که یک مایع ارزان و غیر سمی است، به عنوان یک سیال خنک کننده برای موتور های درون سوز استفاده می شد. از آنجایی که آب تنها در بازه ای محدود کارایی دارد، از ضد یخ و ضد جوش به صورت محلول در آب استفاده می شود.

انواع ضد یخ

انواع ضد یخ توسط شرکت های تولید کننده در حجم های مختلف ارائه می شود. شرکت بهران تولید کننده ضد یخ بهران بهمن و شرکت پارس، محصولاتی نظیر ضد یخ پارس سهند را تولید می کند. این دو شرکت از معروف ترین شرکت های داخلی تولید انواع ضد یخ صنعتی، می باشند.

انواع ضد یخ ها شامل ضد یخ روغنی و ضد یخ الکلی است که مانع از انجماد مایعات می شوند. برای رسیدن به یک دمای یکنواخت می توان از ضد یخ برای خنک کردن موتور استفاده کرد. با مخلوط آب و این مایع رنگی، جهت تنظیم موتور در دما پایین یا بالا استفاده می شود.

با خرید ضد یخ بهران دی علاوه بر تنظیم دما برای حفظ تعادل سطح مایعات و جلوگیری از خوردگی قطعات، اقدامات لازم در پیشگیری از آسیب های احتمالی از موتور را داشته باشید. ترکیب 50 درصد آب و 50 درصد ضد یخ در رادیاتور، بهترین کارایی را برای شما خواهد داشت.

یکی از معضلات اساسی در هوای سرد و گرم برای خودرو ها، جوش آوردن و یخ زدگی مایعات رادیاتور است که با استفاده از ضد یخ بهران بهمن در مخزن رادیات خودرو، از مشکلات این چنینی دور خواهید ماند.

چقدر ضد یخ بریزیم؟

چقدر ضد یخ بریزیم؟ مقدار ضد یخ بر اساس راهنمایی هایی که در دستور کار سازنده قرار گرفته، متفاوت است. با این حال اکثر ضد یخ ها به صورت 50/50 یا 60/40 هستند که بعد از طی 80 هزار کیلومتر می توانید میزان اسیدیته را بسنجید و زمان تعویض ضد یخ را دریابید.

قطعات خودرو از جنس فلز هستند که در صورت یخ زدگی، باعث استهلاک زودرس در قسمت های دیواره های سیلندر و رادیاتور می شوند. یکی از نکاتی که در زمان تعویض ضد یخ باید به آن دقت شود این است که میزان ضد یخ بایستی به اندازه باشد. اگر بیشتر یا کمتر از حدی که لازم است از ضد یخ استفاده کنید، عملکرد خنک کنندگی مناسبی نخواهید داشت و خودرو دچار استهلاک می شود.

ضد یخ روغنی بهتر است یا اسیدی

ضد یخ روغنی بهتر است یا اسیدی؟ در ایران ضد یخ روغنی بیشترین استفاده را دارد؛ زیرا علاوه بر قیمت مناسب، میزان رسوب پذیری این نوع ضد یخ ها پایین تر از نوع اسیدی است.

همانطور که می دانید گرمای بیش از حد موتور باعث خرابی سیلندر شده و این گرما باید کنترل شود. ضد یخ های روغنی به گونه ای طراحی شده اند که کنترل فوق العاده ای در خنک سازی موتور دارند. محافظت از موتور یکی از دلایل برتری ضد یخ روغنی بر اسیدی است، همچنین این روغن باعث بهبود مصرف سوخت و افزایش طول عمر روغن می شود. در طی مدت زمانی که از ضد یخ های اسیدی استفاده می کنید، این احتمال را خواهیم داد که قطعات موتور دچار آسیب دیدگی شوند.

پس در پاسخ به اینکه آیا ضد یخ روغنی بهتر است یا اسیدی؟ باید گفت که نوع روغنی با سطح کیفیت بالاتر، باعث افزایش طول عمر بدنه و موتور می شود.

شرکت فیدار اویل یکی از شرکت های معتبر در زمینه فروش ضد یخ نظیر خرید ضد یخ بهران دی و ضد یخ بهران بهمن برای عملیات ماشین کاری است. فیدار اویل با فروش حضوری و آنلاین این اطمینان را به شما خواهد داد تا محصولی که انتخاب نمودید را در بهترین کیفیت با مناسب ترین قیمت دریافت نمایید fidaroil.com .با کارشناسان خبره در زمینه روانکار های صنعتی و خودرو فعالیت داشته که در صورت درخواست محصول یا پشتیبانی میتوانید با شماره های ۰۲۱۶۶۶۴۵۱۰۹ – ۰۹۱۲۲۹۶۶۶۱۷ تماس بگیرید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا