مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

اولین تصاویر از نسل جدید هاوال H9 منتشر شد

هاوال H9 شاسی‌بلند بزرگی با شاسی نردبانی است در سال 2014 به بازار آمد و طبق استاندارد خودروهای چینی خودرویی کاملاً سالخورده محسوب می‌شود. به همین دلیل، هاوال در حال آماده‌سازی نسل دوم این خودرو است و اولین تصاویر آن را منتشر کرده است. این تصاویر، شاسی‌بلندی کاملاً جعبه‌ای شکل را نشان می‌دهند که مطابق با زبان طراحی جدید هاوال شکل گرفته است. همچنین ویژگی‌های معمول شاسی‌بلندهای آفرودی مثل چرخ زاپاس روی در صندوق، ریل‌های روی سقف و چراغ‌های عقب عمودی هم در نسل جدید H2 دیده می‌شود.

این خودرو 4,950 میلی‌متر طول، 1,960 میلی‌متر عرض و 1,930 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2,850 میلی‌متر است و بنابراین، شاسی‌بلند بزرگی محسوب می‌شود. اوورهنگ‌های جلو و عقب H9 اما نسبتاً کوتاه است که زوایای حمله و فرار در آفرود را بهبود می‌بخشد. این شاسی‌بلند بزرگ با دو طرح جلوپنجره مختلف ارائه می‌شود و رینگ‌های 17، 18 و 19 اینچی برای آن قابل انتخاب است. در طرفین جلوپنجره هم چراغ‌های گرد ساده‌ای به چشم می‌خورد. تصاویری که از داخل نسل جدید هاوال H9 منتشر شده است فضایی کاملاً تازه را با نمایشگرهای بزرگ و کنسول مرکزی پهن نشان می‌دهد.

نسل دوم هاوال H9 که همچنان شاسی نردبانی مستقل را حفظ کرده است، با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی تولید خواهد شد. پیشرانه بنزینی یک نمونه 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 220 اسب بخار قدرت و 385 نیوتن متر گشتاور است که به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل می‌شود. مصرف سوخت این مدل به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر حدود 10.5 لیتر است و به حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نسخه دیزلی از یک موتور 2.4 لیتری توربو استفاده می‌کند که 180 اسب بخار قدرت دارد و انتقال نیروی آن توسط یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد. حداکثر سرعت این نسخه 170 کیلومتر بر ساعت است.

علاوه بر این، برای نسل جدید H9 قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی Hi4-T هاوال هم ارائه خواهد شد. قفل دیفرانسیل جلو و عقب، نسل دوم سیستم کنترل آل‌ترین با حالت‌های مختلف و کروز کنترل آفرودی هم از دیگر ویژگی‌های H9 جدید هستند. انتظار می‌رود این خودرو در نیمه نخست سال 2024 به بازار عرضه شود. قیمت نسل کنونی H9 از 215 هزار یوآن معادل 30 هزار دلار آغاز می‌شود و انتظار می‌رود قیمت نسل بعدی هم در همین حدود باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا